Pregled bibliografske jedinice broj: 1158448
Tko su dobri učitelji?
Tko su dobri učitelji? // Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 70 (2021), 2; 349-370 doi:10.38003/sv.70.2.15 (recenziran, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1158448 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tko su dobri učitelji?
(What Makes a Good Techer?)
Autori
Vanek, Katarina ; Maras, Andrej ; Karabin, Petra
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (1848-0756) 70
(2021), 2;
349-370
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
kompetencije učitelja ; osobine učitelja ; percepcija dionika odgojno-obrazovnog procesa
(teacher competencies ; teacher characteristics ; perceptions of participants in the educational process)
Sažetak
Biti učitelj u suvremenom društvu postaje sve izazovnije. Društvena očekivanja od učitelja konstantno rastu. Učitelji zato teže unaprjeđivanju vlastitih osobina i kompetencija. Pri tome je važno znati koje osobine ličnosti i kompetencije društvo očekuje od dobrog učitelja. Vođeni time, cilj ovog rada je cjelovito prikazati dobrog učitelja, uzimajući u obzir njegove poželjne osobine ličnosti, profesionalne kompetencije i percepciju dionika odgojno- obrazovnog procesa. Rezultati pregleda relevantne literature i dosadašnjih istraživanja ukazuju da je dobar učitelj spoj osobina ličnosti poput humanosti, mudrosti, razboritosti, upornosti i dr. te kompetencija poput ostvarivanja pozitivnih odnosa s učenicima, uspješnog upravljanja razredom, prepoznavanja važnosti motivacije i dr. Konačno, dobar je učitelj sinergija poželjnih osobina ličnosti i težnje permanentnog profesionalnog rasta. Stoga ovo istraživanje može doprinijeti praksi pri kreiranju stručnih usavršavanja i izobrazbi učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb