Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1158448

Tko su dobri učitelji?


Vanek, Katarina; Maras, Andrej; Karabin, Petra
Tko su dobri učitelji? // Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 70 (2021), 2; 349-370 doi:10.38003/sv.70.2.15 (recenziran, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1158448 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Tko su dobri učitelji?
(What Makes a Good Techer?)

Autori
Vanek, Katarina ; Maras, Andrej ; Karabin, Petra

Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (1848-0756) 70 (2021), 2; 349-370

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
kompetencije učitelja ; osobine učitelja ; percepcija dionika odgojno-obrazovnog procesa
(teacher competencies ; teacher characteristics ; perceptions of participants in the educational process)

Sažetak
Biti učitelj u suvremenom društvu postaje sve izazovnije. Društvena očekivanja od učitelja konstantno rastu. Učitelji zato teže unaprjeđivanju vlastitih osobina i kompetencija. Pri tome je važno znati koje osobine ličnosti i kompetencije društvo očekuje od dobrog učitelja. Vođeni time, cilj ovog rada je cjelovito prikazati dobrog učitelja, uzimajući u obzir njegove poželjne osobine ličnosti, profesionalne kompetencije i percepciju dionika odgojno- obrazovnog procesa. Rezultati pregleda relevantne literature i dosadašnjih istraživanja ukazuju da je dobar učitelj spoj osobina ličnosti poput humanosti, mudrosti, razboritosti, upornosti i dr. te kompetencija poput ostvarivanja pozitivnih odnosa s učenicima, uspješnog upravljanja razredom, prepoznavanja važnosti motivacije i dr. Konačno, dobar je učitelj sinergija poželjnih osobina ličnosti i težnje permanentnog profesionalnog rasta. Stoga ovo istraživanje može doprinijeti praksi pri kreiranju stručnih usavršavanja i izobrazbi učitelja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Katarina Vanek (autor)

Avatar Url Petra Karabin (autor)

Avatar Url Andrej Maras (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Vanek, Katarina; Maras, Andrej; Karabin, Petra
Tko su dobri učitelji? // Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 70 (2021), 2; 349-370 doi:10.38003/sv.70.2.15 (recenziran, pregledni rad, znanstveni)
Vanek, K., Maras, A. & Karabin, P. (2021) Tko su dobri učitelji?. Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 70 (2), 349-370 doi:10.38003/sv.70.2.15.
@article{article, author = {Vanek, Katarina and Maras, Andrej and Karabin, Petra}, year = {2021}, pages = {349-370}, DOI = {10.38003/sv.70.2.15}, keywords = {kompetencije u\v{c}itelja, osobine u\v{c}itelja, percepcija dionika odgojno-obrazovnog procesa}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedagogijsku teoriju i praksu}, doi = {10.38003/sv.70.2.15}, volume = {70}, number = {2}, issn = {1848-0756}, title = {Tko su dobri u\v{c}itelji?}, keyword = {kompetencije u\v{c}itelja, osobine u\v{c}itelja, percepcija dionika odgojno-obrazovnog procesa} }
@article{article, author = {Vanek, Katarina and Maras, Andrej and Karabin, Petra}, year = {2021}, pages = {349-370}, DOI = {10.38003/sv.70.2.15}, keywords = {teacher competencies, teacher characteristics, perceptions of participants in the educational process}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedagogijsku teoriju i praksu}, doi = {10.38003/sv.70.2.15}, volume = {70}, number = {2}, issn = {1848-0756}, title = {What Makes a Good Techer?}, keyword = {teacher competencies, teacher characteristics, perceptions of participants in the educational process} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font