Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1158368

Djeca s posebnim potrebama u vertikali hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava: komparativna analiza zakonske regulative


Batur, Iva; Glavaš, Amanda
Djeca s posebnim potrebama u vertikali hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava: komparativna analiza zakonske regulative // Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 70 (2021), 2; 293-320 doi:10.38003/sv.70.2.13 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1158368 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Djeca s posebnim potrebama u vertikali hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava: komparativna analiza zakonske regulative
(Children With Special Needs in The Croatian Educational System: A Comparative Analysis of The Legal Framework)

Autori
Batur, Iva ; Glavaš, Amanda

Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (0037-654X) 70 (2021), 2; 293-320

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
darovita djeca ; djeca s teškoćama ; inkluzija ; odgojno-obrazovni proces
(educational process ; gifted children ; inclusion ; students with disabilities)

Sažetak
Inkluzivni odgoj i obrazovanje prihvaća činjenicu da sva djeca imaju različite (posebne) potrebe koje je potrebno uvažavati. Preduvjet su za to zakonske regulative za odgoj i obrazovanje djece s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama koje se kontinuirano ažuriraju u skladu sa suvremenim znanstvenim spoznajama. Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi razlike u zakonskom reguliranju odgoja i obrazovanja djece s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama na vertikalnoj i/ili horizontalnoj razini. Na vertikalnoj razini uspoređuju se dva podsustava: a) rani i predškolski te b) školski – osnovnoškolski i srednjoškolski. S druge strane, na horizontalnoj razini uspoređuju se dvije podskupine: djeca i učenici s teškoćama u razvoju te darovita djeca i učenici. S tom je namjerom u istraživanju provedena kvalitativna komparativna analiza primarnih izvora podataka u zakonskim aktima koji reguliraju odgoj i obrazovanje djece s posebnim potrebama u Republici Hrvatskoj. Analizom je utvrđena bolja reguliranost školskog odgojno-obrazovnog sustava u odnosu na rani i predškolski te bolja reguliranost akata koji se tiču djece i učenika s teškoćama u razvoju u odnosu na darovite. Prema tome, dobiveni rezultati upućuju na potrebu reguliranja zakonskih akata prethodno navedenih sustava i skupina s ciljem zadovoljenja njihovih potreba.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Iva Batur (autor)

Avatar Url Amanda Glavaš (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Batur, Iva; Glavaš, Amanda
Djeca s posebnim potrebama u vertikali hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava: komparativna analiza zakonske regulative // Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 70 (2021), 2; 293-320 doi:10.38003/sv.70.2.13 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Batur, I. & Glavaš, A. (2021) Djeca s posebnim potrebama u vertikali hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava: komparativna analiza zakonske regulative. Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 70 (2), 293-320 doi:10.38003/sv.70.2.13.
@article{article, author = {Batur, Iva and Glava\v{s}, Amanda}, year = {2021}, pages = {293-320}, DOI = {10.38003/sv.70.2.13}, keywords = {darovita djeca, djeca s te\v{s}ko\'{c}ama, inkluzija, odgojno-obrazovni proces}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedagogijsku teoriju i praksu}, doi = {10.38003/sv.70.2.13}, volume = {70}, number = {2}, issn = {0037-654X}, title = {Djeca s posebnim potrebama u vertikali hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava: komparativna analiza zakonske regulative}, keyword = {darovita djeca, djeca s te\v{s}ko\'{c}ama, inkluzija, odgojno-obrazovni proces} }
@article{article, author = {Batur, Iva and Glava\v{s}, Amanda}, year = {2021}, pages = {293-320}, DOI = {10.38003/sv.70.2.13}, keywords = {educational process, gifted children, inclusion, students with disabilities}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedagogijsku teoriju i praksu}, doi = {10.38003/sv.70.2.13}, volume = {70}, number = {2}, issn = {0037-654X}, title = {Children With Special Needs in The Croatian Educational System: A Comparative Analysis of The Legal Framework}, keyword = {educational process, gifted children, inclusion, students with disabilities} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LISA: Library and Information Science Abstracts
  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • MLA - Modern Language Abstracts


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font