Pregled bibliografske jedinice broj: 1158368
Djeca s posebnim potrebama u vertikali hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava: komparativna analiza zakonske regulative
Djeca s posebnim potrebama u vertikali hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava: komparativna analiza zakonske regulative // Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 70 (2021), 2; 293-320 doi:10.38003/sv.70.2.13 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1158368 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Djeca s posebnim potrebama u vertikali hrvatskog
odgojno-obrazovnog sustava: komparativna analiza
zakonske regulative
(Children With Special Needs in The Croatian
Educational System: A Comparative Analysis of The
Legal Framework)
Autori
Batur, Iva ; Glavaš, Amanda
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (0037-654X) 70
(2021), 2;
293-320
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
darovita djeca ; djeca s teškoćama ; inkluzija ; odgojno-obrazovni proces
(educational process ; gifted children ; inclusion ; students with disabilities)
Sažetak
Inkluzivni odgoj i obrazovanje prihvaća činjenicu da sva djeca imaju različite (posebne) potrebe koje je potrebno uvažavati. Preduvjet su za to zakonske regulative za odgoj i obrazovanje djece s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama koje se kontinuirano ažuriraju u skladu sa suvremenim znanstvenim spoznajama. Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi razlike u zakonskom reguliranju odgoja i obrazovanja djece s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama na vertikalnoj i/ili horizontalnoj razini. Na vertikalnoj razini uspoređuju se dva podsustava: a) rani i predškolski te b) školski – osnovnoškolski i srednjoškolski. S druge strane, na horizontalnoj razini uspoređuju se dvije podskupine: djeca i učenici s teškoćama u razvoju te darovita djeca i učenici. S tom je namjerom u istraživanju provedena kvalitativna komparativna analiza primarnih izvora podataka u zakonskim aktima koji reguliraju odgoj i obrazovanje djece s posebnim potrebama u Republici Hrvatskoj. Analizom je utvrđena bolja reguliranost školskog odgojno-obrazovnog sustava u odnosu na rani i predškolski te bolja reguliranost akata koji se tiču djece i učenika s teškoćama u razvoju u odnosu na darovite. Prema tome, dobiveni rezultati upućuju na potrebu reguliranja zakonskih akata prethodno navedenih sustava i skupina s ciljem zadovoljenja njihovih potreba.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Filozofski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts