Pregled bibliografske jedinice broj: 1157982
Prisutnost jezičnih teškoća kod korisnika psihosocijalne podrške
Prisutnost jezičnih teškoća kod korisnika psihosocijalne podrške // Stručni skup - Prikaz rada Centra za odgoj i obrazovanje Velika Gorica
Velika Gorica, Hrvatska, 2021. str. 16-16 (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1157982 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prisutnost jezičnih teškoća kod korisnika
psihosocijalne podrške
(The incidence of language disorders in beneficiaries
of psychosocial support)
Autori
Galeković, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Stručni skup - Prikaz rada Centra za odgoj i obrazovanje Velika Gorica
/ - , 2021, 16-16
Skup
Prikaz rada Centra za odgoj i obrazovanje Velika Gorica
Mjesto i datum
Velika Gorica, Hrvatska, 31.05.2021. - 02.06.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
jezične teškoće, razumijevanje gramatike hrvatskog jezika, razvojni jezični poremećaj
(developmental language disorder, language difficulties, Test for the Reception of Grammar)
Sažetak
Jezične teškoće se odnose na narušeno usvajanje jezika i narušeno jezično procesuiranje, a mogu biti i sastavni dio ili jedna od višestrukih teškoća. Najučestaliji među njima je razvojni jezični poremećaj koji se odnosi na prisutne teškoće u domeni jezika. Razvojni jezični poremećaj se dijagnosticira kada dijete unatoč urednim općim kognitivnim sposobnostima i poticajnoj okolini otežano usvaja materinski, a potom i svaki drugi jezik. U školskoj dobi se suočavaju s teškoćama u učenju u svim obrazovnim područjima, a njihovo loše postignuće se nerijetko interpretira nezainteresiranošću ili nedovoljnom marljivošću. Postoji bliska povezanost između RJP- a i disleksije (Bishop i Snowling, 2004), a često su prisutne teškoće razumijevanja pročitanog (Stothard, 2010). U radu su prikazani rezultati analize prisutnosti razvojnog govornog poremećaja kod korisnika psihosocijalne podrške usluge logopeda u Centru za odgoj i obrazovanje Velika Gorica. Ispitano je jezično razumijevanje i kvalitativnom metodologijom analizirani dobiveni rezultati. Osviještenost roditelja, stručnih djelatnika i svih onih uključenih u odgoj i obrazovanje djeteta ističemo kao preduvjet partnerskog odnosa s učenicima i pružanja potrebne podrške učenicima u radu s teškoćama na području jezičnog razumijevanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Martina Galeković
(autor)