Pregled bibliografske jedinice broj: 1157968
Vratimo Juditu u škole: novo emocionološko- biblioterapeutsko čitanje Marulićeve Judite (povodom 500. obljetnice tiskanja)
Vratimo Juditu u škole: novo emocionološko- biblioterapeutsko čitanje Marulićeve Judite (povodom 500. obljetnice tiskanja) // Međunarodni znanstveni skup Književnost, umjetnost, kultura između dviju obala Jadrana / Convegno internazionale Letteratura, arte, cultura tra le due sponde dell’Adriatico (Zadar, 16. – 17. studenoga 2021.)
Zadar, Hrvatska, 2021. str. 1-1 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1157968 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vratimo Juditu u škole: novo emocionološko-
biblioterapeutsko čitanje Marulićeve Judite
(povodom 500. obljetnice tiskanja)
(Let's return Judith to school: a new emotional-
bibliotherapeutic reading of Marulić's Judith (on
the occasion of the 500th anniversary of printing))
Autori
Alfirević, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Međunarodni znanstveni skup Književnost, umjetnost, kultura između dviju obala Jadrana / Convegno internazionale Letteratura, arte, cultura tra le due sponde dell’Adriatico (Zadar, 16. – 17. studenoga 2021.)
/ - , 2021, 1-1
Skup
Međunarodni znanstveni skup Književnost, umjetnost, kultura između dviju obala Jadrana / Convegno internazionale Letteratura, arte, cultura tra le due sponde dell’Adriatico
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 16.11.2021. - 17.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Judita ; Marko Marulić ; književna emocionologija ; biblioterapija
(Judith ; Marko Marulić ; literary emotion ; bibliotherapy)
Sažetak
U 2021. obilježava se 700 godina od smrti oca talijanskog jezika, Dantea Alighierija, a korijen promjena koji je Dante talijanskoj književnosti, hrvatskoj je Marko Marulić. Prije ukupno 500. godina, na talijanskoj strani obale Jadrana, tiskana je Judita Marka Marulića (tiskana 1521. u Mlecima, napisana 1501.), prvi hrvatski ep na narodnom jeziku. Ovaj starohrvatski renesansni ep oca hrvatske književnosti, kao temeljni tekst nacionalnog književnog kanona, postao je simbolom svekolika hrvatskog nacionalnog identiteta. Stoga je prava , , kulturna katastrofa“ (Grčić, 2016.) činjenica da je Marulićeva Judita u izvornoj inačici Cjelovite kurikularne refome za Hrvatski jezik (veljača, 2016.) izbačena s lektirnog popisa u srednjim školama, pod izlikama anakronosti teme, arhaičnosti jezika i nemotiviranosti mladih za čitanje, a naknadno , , uvedena“ kao izborni lektirni sadržaj, prepušten reformskom autonomnom odabiru nastavnika i učenika. Radom se otvara potreba za oživljavanjem ovog , , kanona u ruševinama“ (Pšihistal, 2018.). U skladu sa suvremenim dosezima književne znanosti, dijakronijskim pristupom, i na temelju novoomišljenog emocionološko-biblioterapeutskog čitanja Judite ‒ istraživanja provedenog u obliku literarnih radionica u srednjim školama i na fakultetima ‒ povodom Godine Marka Marulića i Godine čitanja (2021.) ‒ utvrđuje se doprinos modela, oblika i funkcije emocionalne angažiranosti književnog teksta, s naglaskom na recepcijsko-terapeutski utjecaj Judite na mlade čitatelje, čime je cilj podcrtati važnost filološkog teksta kao , , kulturnog kapitala“ (Guillory ; Pšihistal, 2018.) zajednice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Književnost
Napomena
Ovaj je rad financiralo/sufinanciralo Sveučilište u
Zadru institucionalnim projektom broj IP.01.2021.9 .