Pregled bibliografske jedinice broj: 1157683
Razlike u emocionalnoj inteligenciji kod zdravstvenih djelatnika
Razlike u emocionalnoj inteligenciji kod zdravstvenih djelatnika, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Odjel zdravstvenih studija, Split
CROSBI ID: 1157683 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u emocionalnoj inteligenciji kod
zdravstvenih djelatnika
(DIFFERENCES IN EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG
HEALTHCARE WORKERS)
Autori
Mijić, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Odjel zdravstvenih studija
Mjesto
Split
Datum
01.07
Godina
2019
Stranica
37
Mentor
Iris Jerončić Tomić
Ključne riječi
razlike, emocionalna inteligencija, zdravstveni djelatnik
(differences, emotional intelligence, healthcare professional)
Sažetak
Emocionalna inteligencija predstavlja skup verbalnih i neverbalnih sposobnosti koje pojedincu omogućavaju da stvara, prepoznaje, razumije, izražava i procjenjuje svoje i tuđe emocije. Razvijanjem te sposobnosti, čovjek se lakše prilagođava vlastitoj okolini i njenim zahtjevima. Ponekad su ti izazovi preteški te se zdravstveni djelatnik često izlaže visokim razinama stresa. U radu su opisane metode suočavanja sa stresom i potreba za prevencijom sindroma sagorijevanja. Svrha ovog rada je bila utvrđivanje razlika u emocionalnim vještinama među zdravstvenim djelatnicima te kako one utječu na zdravstvenu skrb i zadovoljstvo bolesnika. Neki autori su utvrdili postojanje razlika u emocionalnoj inteligenciji među muškarcima i ženama. Navodi se kako su žene empatičnije, a muškarci skloniji logičnom rješavanju problema uz izoliranje emocija. No, drugi autori su proveli istraživanje među 10 najutjecajnijih poslovnih lidera te su utvrdili kako ne postoji razlika u spolovima kada je riječ o emocionalnim kompetencijama. Istraživanja odnosa između dobi i emocionalne inteligencije također imaju različite rezultate. Utvrđena je viša razina EI među starijim ljudima, ali neki autori tvrde kako ona isključivo ovisi o učenju i razvoju kompetencija koje mogu steći i mladi ljudi. Nadalje, opisan je utjecaj radnog staža na razvoj emocionalnih vještina, no nije utvrđena bitna razlika među neiskusnim zdravstvenim djelatnicima i onima s mnogo radnog iskustva. Iz ovih istraživanja možemo zaključiti kako je prije svega najvažnije biti human i voditi se načelima holističkog pristupa prema bolesnicima. Idealan zdravstveni djelatnik nije nužno ni žena ni muškarac, kao što ni godine ne garantiraju kvalitetu u pružanju zdravstvene skrbi. Bez obzira kakva je naša razina emocionalne inteligencije, upornost i trud su metode koje će nas garantirano dovesti do željenog uspjeha. Potrebno je savladati sva načela koja čine emocionalno inteligentnog pojedina te svojim znanjem, komuniciranjem i samopouzdanjem stvoriti pozitivno radno okruženje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Splitu Sveučilišni odjel zdravstvenih studija
Profili:
Iris Jerončić Tomić
(autor)