Pregled bibliografske jedinice broj: 1157660
Najčešće teškoće u govorno-jezičnom razvoju korisnika psihosocijalne podrške
Najčešće teškoće u govorno-jezičnom razvoju korisnika psihosocijalne podrške // 25. Dani Ramira i Zorana Bujasa: međunarodni psihologijski znanstveni skup : knjiga sažetaka, Zagreb, 30. rujna - 02. listopada 2021. / Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2021. str. 104-104 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1157660 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Najčešće teškoće u govorno-jezičnom razvoju
korisnika psihosocijalne podrške
(Psychosocial support and difficulties in speech and
language development)
Autori
Galeković, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa: međunarodni psihologijski znanstveni skup : knjiga sažetaka, Zagreb, 30. rujna - 02. listopada 2021.
/ Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2021, 104-104
Skup
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.09.2021. - 02.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
jezične teškoće, jezično razumijevanje, govorno-jezični razvoj
(language difficulties, language comprehension, speech-language development)
Sažetak
Jezične teškoće se odnose na narušeno usvajanje jezika i narušeno jezično procesiranje, a mogu biti i sastavni dio ili jedna od višestrukih teškoća. Najučestaliji među njima je razvojni jezični poremećaj koji se odnosi na prisutne teškoće u domeni jezika. Razvojni jezični poremećaj (RJP) se dijagnosticira kada dijete, unatoč urednim općim kognitivnim sposobnostima i poticajnoj okolini, otežano usvaja materinski, a potom i svaki drugi jezik. U školskoj dobi se suočavaju s teškoćama u učenju u svim obrazovnim područjima, a njihovo loše postignuće se nerijetko interpretira nezainteresiranošću ili nedovoljnom marljivošću. Postoji bliska povezanost između RJP-a i disleksije (Bishop i Snowling, 2004), a često su prisutne teškoće razumijevanja pročitanog (Stothard, 2010). U radu su prikazani rezultati analize prisutnosti govornojezičnih teškoća kod korisnika psihosocijalne podrške na području Zagrebačke županije. Ispitano je jezično razumijevanje, produkcija govora i vještine čitanja i pisanja. Kvalitativnom metodologijom i deskriptivnom statistikom interpretirani su dobiveni rezultati. Osviještenost roditelja, stručnih djelatnika, učitelja i svih ostalih uključenih u odgoj i obrazovanje djeteta ističemo kao preduvjet partnerskog odnosa s učenicima. Partnerski odnosi uključuju ravnopravnost uključenih i mogućnost dobivanja potrebne rehabilitacije korisnicima psihosocijalne podrške na području govorno-jezičnog razvoja. Mnogi korisnici na različitim mjestima su uključeni u rehabilitacijske postupke čime se ističe potreba za boljom umreženošću sustava u Republici Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Logopedija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Martina Galeković
(autor)