Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1157454

Stajališta učitelja o razvijanju ekološkog mišljenja kroz nastavu likovne kulture


Barun, Marina; Kujundžić, Goran; Popović, Željko; Bogut, Irella
Stajališta učitelja o razvijanju ekološkog mišljenja kroz nastavu likovne kulture // 4. osječki dani bioetike / 4th Osijek days of bioethics / Jurić, Hrvoje ; Kelam, Ivica ; Dilica, Kristina (ur.).
Osijek: Hrvatsko bioetičko društvo, 2021. str. 30-32 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1157454 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stajališta učitelja o razvijanju ekološkog mišljenja kroz nastavu likovne kulture
(Teachers’ attitudes on the development of ecological thinking through the teaching of art culture)

Autori
Barun, Marina ; Kujundžić, Goran ; Popović, Željko ; Bogut, Irella

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
4. osječki dani bioetike / 4th Osijek days of bioethics / Jurić, Hrvoje ; Kelam, Ivica ; Dilica, Kristina - Osijek : Hrvatsko bioetičko društvo, 2021, 30-32

Skup
4. osječki dani bioetike = 4th Osijek Day of Bioethics

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 08.11.2021. - 09.11.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
ekološki sadržaji, likovna kultura, ekološka svijest, obrazovanje
(ecological contents, art culture, ecological awareness, education)

Sažetak
Suvremeni ekološki problemi upućuju na važnost ekoloških sadržaja u primarnom odgoju i obrazovanju učenika. Učitelji nastoje poticati razvoj ekološke svijesti učenika na različite načine. Da bi razvoj ekološke svijesti bio uspješan proces, važno je da sam učitelj započne od sebe. Potrebno je da učitelj već ima osobno razvijenu ekološku svijest te je kao takvu može prenositi i na svoje učenike. Nastava Likovne kulture pruža mogućnost razvoja ekološke svijesti na iskustveno-zabavan način. Mnoštvo informacija ne pridonosi razvoju ekološke svijesti, već samo praktično djelovanje učenika koje za cilj ima zaštitu okoliša. Obrazovni aspekt razvoja ekološke svijesti učenika ostvarit će se povezivanjem umjetničkih i ekoloških sadržaja, ali kroz kreativne i zanimljive aktivnosti koju nastava Likovne kulture pruža. Odgojni aspekt razvoja ekološke svijesti učenika ostvarit će se samo ako učenici intrinzično prepoznaju važnost ekološke osviještenosti i mogućnosti njihovog pozitivnog utjecaja na Zemlju. Odabirom ekoloških motiva, recikliranjem papira, plastike, vune i ostalih materijala, učitelji zorno prikazuju učenicima kako biti ekološki osviješten, a pritom se učeći zabaviti. Likovna kultura pruža čar učenja bez napora ove vrlo važne teme – ekološke svijesti. Izvanučionična nastava, istraživačka nastava, projektno učenje te iskustveno učenje također osiguravaju razvoj odgoja i obrazovanja za zaštitu okoliša i prirode. Istraživanje, provedeno na 69 učitelja razredne nastave, pokazalo je da učitelji potiču razvoj ekološkog mišljenja tijekom nastave Likovne kulture odabirom ekoloških tema i motiva, razgovorom o ekološkoj osviještenosti, projektnom i izvanučioničkom ekološkom nastavom te praktičnim radom izrade likovnih materijala iz prirode. Smatraju da su ekološki sadržaji u nastavi vrlo važni, ali i da postoji prostor za dodatno oplemenjivanje nastave Likovne kulture brojnim drugim ekološkim temama. Razvoj ekološkog mišljenja učenika smatraju vrlo važnim čimbenikom cjelokupnog razvoja djeteta. Većina učitelja iskazala je pozitivan odnos prema ekološkom mišljenju učenika, a time i svoj osobni stav prema zaštiti prirode i okoliša. Na ekološki je odgoj potrebno gledati kao na primarni čimbenik svakog nastavnog predmeta, a ne samo Likovne kulture. Cilj ekološkog odgoja i obrazovanja nije samo zaštita prirode, već on predstavlja razvoj kompetencija učenika kroz znanja, sposobnosti i vještine. Nužne su sustavne promjene u odgoju i obrazovanju koje će nastojati osigurati razvoj ekološke svijesti učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti, Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Irella Bogut (autor)

Avatar Url Željko Popović (autor)

Avatar Url Goran Kujundžić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Barun, Marina; Kujundžić, Goran; Popović, Željko; Bogut, Irella
Stajališta učitelja o razvijanju ekološkog mišljenja kroz nastavu likovne kulture // 4. osječki dani bioetike / 4th Osijek days of bioethics / Jurić, Hrvoje ; Kelam, Ivica ; Dilica, Kristina (ur.).
Osijek: Hrvatsko bioetičko društvo, 2021. str. 30-32 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Barun, M., Kujundžić, G., Popović, Ž. & Bogut, I. (2021) Stajališta učitelja o razvijanju ekološkog mišljenja kroz nastavu likovne kulture. U: Jurić, H., Kelam, I. & Dilica, K. (ur.)4. osječki dani bioetike / 4th Osijek days of bioethics.
@article{article, author = {Barun, Marina and Kujund\v{z}i\'{c}, Goran and Popovi\'{c}, \v{Z}eljko and Bogut, Irella}, year = {2021}, pages = {30-32}, keywords = {ekolo\v{s}ki sadr\v{z}aji, likovna kultura, ekolo\v{s}ka svijest, obrazovanje}, title = {Stajali\v{s}ta u\v{c}itelja o razvijanju ekolo\v{s}kog mi\v{s}ljenja kroz nastavu likovne kulture}, keyword = {ekolo\v{s}ki sadr\v{z}aji, likovna kultura, ekolo\v{s}ka svijest, obrazovanje}, publisher = {Hrvatsko bioeti\v{c}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Barun, Marina and Kujund\v{z}i\'{c}, Goran and Popovi\'{c}, \v{Z}eljko and Bogut, Irella}, year = {2021}, pages = {30-32}, keywords = {ecological contents, art culture, ecological awareness, education}, title = {Teachers’ attitudes on the development of ecological thinking through the teaching of art culture}, keyword = {ecological contents, art culture, ecological awareness, education}, publisher = {Hrvatsko bioeti\v{c}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font