Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1157446

Digitalni alati u nastavi na daljinu-perspektiva roditelja učenika razredne nastave


Ivanković, Iva
Digitalni alati u nastavi na daljinu-perspektiva roditelja učenika razredne nastave // Socijalna distanca: filozofske, religijske, sociološke, psihološke i pravne implikacije
Zagreb, Hrvatska, 2021. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1157446 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Digitalni alati u nastavi na daljinu-perspektiva roditelja učenika razredne nastave
(Digital tools in distance teaching-perspective of parents of primary school students)

Autori
Ivanković, Iva

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
Socijalna distanca: filozofske, religijske, sociološke, psihološke i pravne implikacije

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 28.10.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
nastava na daljinu ; digitalni alati u nastavi ; nastava za vrijeme pandemije bolesti COVID-19 ; suradnja učitelja i roditelja
(distance learning ; digital teaching tools ; teaching during the COVID-19 disease pandemic ; teacher-parent collaboration)

Sažetak
Pandemija bolesti Covid-19 uzrokovala je stvaranje, prilagodbu i razvoj novih oblika, metoda i strategija poučavanja kao i premještanje klasičnih oblika nastave u prostore javno dostupne globalne podatkovne mreže -Internet. Tijekom prvoga vala pandemije Covid-19 bolesti u proljeće 2020. godine mnogi su se odgojno-obrazovni djelatnici, prije svega učitelji i nastavnici, ali i stručni suradnici, zatekli pred velikim izazovima organiziranja nastave na daljinu pri čemu je izvedba iste bila neizvjesna i ograničena. U to su vrijeme oblici izvedbe nastave na daljinu u slučaju zatvaranja škola ovisili ponajprije o digitalnim kompetencijama učitelja, učenika, ali i roditelja, kao i dostupnoj tehnologiji dionika nastavnoga procesa. Bilo je potrebno u vrlo kratkom vremenu osigurati digitalne alate i oblike nastave dostupne svim učenicima, ne zanemarujući pritom standard kvalitete nastave kao i sadržaj nastavnoga procesa određen godišnjim nastavnim planom i programom te kurikulima nastavnih predmeta. Oblici nastave, metode i strategije poučavanja kao i digitalni alati primijenjeni tijekom nastave na daljinu u proljeće 2020. godine nerijetko su bili prepušteni na izbor samim učiteljima i nastavnicima ovisno o digitalnoj tehnologiji koja ima je bila dostupna, ali i bliska. Budući da su učenici osnovnoškolske dobi, posebno učenici razredne nastave, zbog svoje relativno niske dobi i slabije razvijenih digitalnih kompetencija, nužno trebali pomoć i podršku roditelja u provedbi nastave na daljinu, ovim se istraživanjem nastojalo utvrditi mišljenja roditelja učenika razredne nastave o primjeni digitalnih alata i provedbi hibridnog oblika nastave. Isto tako, nastojalo se istražiti koje su digitalne alate učitelji najčešće birali i primjenjivali te kakva su mišljenja roditelja o suradnji s učiteljima putem tih alata(konzultacije, individualne informacije, roditeljski sastanci). Ispitana su mišljenja 249 roditelja učenika razredne nastave osnovnih škola Grada Zagreba. Razlika u mišljenjima roditelja o primijeni digitalnih alata u hibridnim oblicima nastave nije utvrđena s obzirom na dob i stupanj obrazovanja roditelja, međutim pronađene su razlike u mišljenjima roditelja učenika koji su u nastavi na daljinu tijekom pandemije bolesti Covid-19 u proljeće 2020. godine polazila hibridni oblik i učenika koji su u nastavi na daljinu pratili program nastave na Trećem programu Hrvatske radiotelevizije te rješavali dodatne zadatke koje im je slala putem elektroničke pošte razredna učiteljica. Isto tako, utvrđeno je da više od 70 posto roditelja uključenih u istraživanje smatra suradnju s učiteljima putem digitalnih alata uspješnom. Dobiveni podatci, premda na relativno malom uzorku, upućuju na promišljanje o mogućoj primjeni pojedinih digitalnih alata u odgojno- obrazovnom procesu ne samo tijekom pandemijskoga razdoblja, već i općenito u budućnosti, uz pretpostavku da se osiguraju uvjeti koje ti alati trebaju zadovoljiti za kvalitetno provođenje nastave i pružanje jednakih standarda za sve učenike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Iva Ivanković (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ivanković, Iva
Digitalni alati u nastavi na daljinu-perspektiva roditelja učenika razredne nastave // Socijalna distanca: filozofske, religijske, sociološke, psihološke i pravne implikacije
Zagreb, Hrvatska, 2021. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
Ivanković, I. (2021) Digitalni alati u nastavi na daljinu-perspektiva roditelja učenika razredne nastave. U: Socijalna distanca: filozofske, religijske, sociološke, psihološke i pravne implikacije.
@article{article, author = {Ivankovi\'{c}, Iva}, year = {2021}, keywords = {nastava na daljinu, digitalni alati u nastavi, nastava za vrijeme pandemije bolesti COVID-19, suradnja u\v{c}itelja i roditelja}, title = {Digitalni alati u nastavi na daljinu-perspektiva roditelja u\v{c}enika razredne nastave}, keyword = {nastava na daljinu, digitalni alati u nastavi, nastava za vrijeme pandemije bolesti COVID-19, suradnja u\v{c}itelja i roditelja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ivankovi\'{c}, Iva}, year = {2021}, keywords = {distance learning, digital teaching tools, teaching during the COVID-19 disease pandemic, teacher-parent collaboration}, title = {Digital tools in distance teaching-perspective of parents of primary school students}, keyword = {distance learning, digital teaching tools, teaching during the COVID-19 disease pandemic, teacher-parent collaboration}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font