Pregled bibliografske jedinice broj: 1157375
Istraživanje linijski istanjene mase u nastavi Likovne kulture u razrednoj nastavi
Istraživanje linijski istanjene mase u nastavi Likovne kulture u razrednoj nastavi, 2021., diplomski rad, diplomski, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja - Odsjek za razrednu nastavu, Zadar
CROSBI ID: 1157375 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje linijski istanjene mase u nastavi
Likovne kulture u razrednoj nastavi
(Research of linearly thinned mass in elementary
school Art class)
Autori
Zedniček, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja - Odsjek za razrednu nastavu
Mjesto
Zadar
Datum
09.09
Godina
2021
Stranica
57
Mentor
Đira, Marina
Ključne riječi
trodimenzionalno oblikovanje, linijski istanjena masa, kiparstvo, umjetnost 20. stoljeća i suvremena umjetnost, Likovna kultura
(three-dimensional design, linearly thinned mass, sculpture, art of the 20th century and contemporary art, Art class)
Sažetak
Ovaj diplomski rad usmjeren je na proučavanje trodimenzionalnog oblikovanja u nastavi Likovne kulture te linijski istanjene mase kao likovnog pojma sadrţanog u razradama ishoda predmetnog kurikuluma Likovne kulture u osnovnoj školi. Teorijski dio rada obuhvaća opisivanje pojmova vezanih uz trodimenzionalno oblikovanje kao što su prostor, volumen i masa te umjetnosti trodimenzionalnog oblikovanja poput kiparstva arhitekture urbanizma, hortikulture s naglaskom na linijski istanjenoj masi. Detaljnije je opisana linijski istanjena masa kao i pojam linije uz koji je takva vrsta mase usko vezana. Analizirani su radovi četiri umjetnika iz razdoblja umjetnosti 20. stoljeća i suvremene umjetnosti (Alexandera Caldera, Nauma Gaboa, Eve Hesse i Siniše Majkusa) koji se bave linijski istanjenom masom. Dalje su opisane značajke trodimenzionalnog oblikovanja u nastavi Likovne kulture s obzirom na predmetni kurikulum te likovne tehnike i materijali kojima moţemo izraĎivati linijski istanjene oblike. Iako je linijski istanjena masa u prirodnom svijetu nerijetko viĎen oblik, tek su se umjetnici 20. stoljeća, u potrazi za novim oblicima i materijalima, njome bavili u većoj mjeri. Iz tog se razloga u teorijskom dijelu rada posvećuje baš takvim, prethodno spomenutim umjetnicima čija su umjetnička djela posluţila kao inspiracija za osmišljavanje praktičnog dijela rada. Prema tome, praktični dio rada obuhvaća opis i proces realizacije te analizu konačnih rezultata četiriju likovnih aktivnosti osmišljenih prema tim umjetničkim djelima. Tim se likovnim aktivnostima istraţuju različiti načini kojima se moţe pristupiti linijski istanjenoj masi na satu Likovne kulture u razrednoj nastavi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti