Pregled bibliografske jedinice broj: 1157232
DETERMINANTE USPJEHA DIGITALNIH USLUGA U VISOKOM OBRAZOVANJU
DETERMINANTE USPJEHA DIGITALNIH USLUGA U VISOKOM OBRAZOVANJU, 2021., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Split
CROSBI ID: 1157232 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
DETERMINANTE USPJEHA DIGITALNIH USLUGA U VISOKOM
OBRAZOVANJU
(Success factors of digital services in higher
education)
Autori
Mijač, Tea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Split
Datum
04.11
Godina
2021
Stranica
278
Mentor
Jadrić, Mario
Ključne riječi
digitalna transformacija ; digitalne usluge ; uspjeh ; informacijski sustav ; kvaliteta digitalnih usluga ; visoko obrazovanje
(digital transformation ; digital services, success ; information system ; digital service quality ; higher education)
Sažetak
Izazovi današnjice s kojima se institucije visokog obrazovanja susreću su brojni, od koji se posebno ističe digitalna transformacija. Posljedica su brojne digitalne usluge koje studenti, uspoređujući ih s komercijalnim uslugama, ocjenjuju lošijima. Istaknuta je važnost digitalnih usluga potpornih aktivnosti, koje studentima olakšavaju studiranje i omogućuju im fokusiranje na učenje. Digitalne usluge potrebno je promatrati u kontekstu discipline informacijskih sustava, što za sobom nosi i velika ulaganja, a time i potrebu za vrednovanjem. Neophodno je definirati odrednice koje doprinose uspjehu spomenutih usluga, kako one ne bih bile same sebi svrha. Premda je vrednovanje informacijskih sustava predmet brojnih istraživanja posljednjih 30 godina, došlo je u promjeni perspektive vrednovanja koja u fokus sada stavlja krajnje korisnike – studente. Pregled literature ukazao je na nekonzistentno korištenje indikatora pri mjerenju determinanti uspjeha, no i potvrdio kako se najčešće koristi DeLone i McLean model za mjerenja uspjeha. Marketizacija visokog obrazovanja dodatno je iznjedrila koncepte sukreiranja i korisničkog iskustva. U svrhu određivanja determinanti uspjeha digitalnih usluga u visokom obrazovanju provedeno je više fazi empirijskog istraživanja. Istraživanjem s ekspertima definirani su indikatori istraživanih konstrukata a time i instrument, dok je kvantitativnim istraživanjem vrednovan konceptualni model uspjeha. Sveukupno je empirijskim istraživanjem obuhvaćeno preko 850 dionika visokog obrazovanja u Hrvatskoj, a rezultati su potvrdili važnost korisničkog iskustva i sukreiranja u kontekstu mjerenja uspjeha digitalnih usluga. Rezultati su omogućili bolje razumijevanje istraživanih konstrukata kako bi se osigurao uspjeh digitalnih usluga čija budućnost tek dolazi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
--UIP-2017-05-7625 - Korisniku orijentiran (re)dizajn procesa i modeliranje informacijskih sustava na primjeru smart city usluga (MIS4SC) (Ćukušić, Maja) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Split