Pregled bibliografske jedinice broj: 1157080
Stavovi učitelja prema učenicima s jezičnim teškoćama
Stavovi učitelja prema učenicima s jezičnim teškoćama // DIJETE I JEZIK DANAS - Čitanje u suvremenom okruženju (knjiga sažetaka) / Berbić Kolar, Emina ; Marinić, Ivana (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 24-24 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1157080 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učitelja prema učenicima s jezičnim teškoćama
(Teachers' attitudes towards students with language difficulties)
Autori
Galeković, Martina ; Dilica, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
DIJETE I JEZIK DANAS - Čitanje u suvremenom okruženju (knjiga sažetaka)
/ Berbić Kolar, Emina ; Marinić, Ivana - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021, 24-24
Skup
10. međunarodni znanstveni skup: Dijete i jezik danas - Čitanje u suvremenom okruženju =10th International Scientific Conference: Children and Language Today - Reading in contemporary context
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.09.2021. - 18.09.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
ezične teškoće, jezično razumijevanje, razvojni jezični poremećaj
(language difficulties, language comprehension skills, developmental language disorder (DLD)
Sažetak
Jezične teškoće odnose se na narušeno usvajanje jezika i narušeno jezično procesuiranje, a mogu biti i sastavni dio ili jedna od višestrukih teškoća. Najučestaliji među njima jest razvojni jezični poremećaj koji se odnosi na prisutne teškoće u domeni jezika. Razvojni jezični poremećaj dijagnosticira se kada dijete, unatoč urednim općim kognitivnim sposobnostima i poticajnoj okolini, otežano usvaja materinski, a potom i svaki drugi jezik. U školskoj dobi djeca se suočavaju s teškoćama u učenju u svim obrazovnim područjima, a njihovo loše postignuće nerijetko se interpretira nezainteresiranošću ili nedovoljnom marljivošću. Postoji bliska povezanost između RJP-a i disleksije (Bishop i Snowling, 2004), a često su prisutne teškoće razumijevanja pročitanoga (Stothard, 2010). U radu su prikazani rezultati analize stavova učitelja redovnih osnovnih škola prema učenicima s jezičnim teškoćama i o osviještenosti o prisutnosti razvojnoga jezičnog poremećaja. Budući da se učitelji tijekom njihova obrazovanja ne poučavaju o RJP-u, edukaciju učitelja ističemo kao preduvjet partnerskog odnosa s učenicima i pružanja potrebne podrške učenicima u radu s teškoćama na području jezičnoga razumijevanja.I učitelji nižih razreda osnovne škole, i učitelji viših razreda osnovne škole, bez obzira na predmet poučavanja, trebaju biti upoznati s RJP-om kako bi nastavu prilagodili učeniku i time omogućili najbolje uvjete za učenikovo obrazovanje i razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)