Pregled bibliografske jedinice broj: 1157027
Mijenja li novi kurikulum budućnost interdisciplinarnog poučavanja povijesti?
Mijenja li novi kurikulum budućnost interdisciplinarnog poučavanja povijesti? // Interdisciplinarnost u teoriji i praksi / Miliša, Z. ; Papo, D. ; Potlimbrzović, H. (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 39-39 (predavanje, nije recenziran, prošireni sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1157027 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mijenja li novi kurikulum budućnost
interdisciplinarnog poučavanja povijesti?
(Does the new curriculum change the future of
interdisciplinary history teaching?)
Autori
Hajdarović, Miljenko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, prošireni sažetak, ostalo
Izvornik
Interdisciplinarnost u teoriji i praksi
/ Miliša, Z. ; Papo, D. ; Potlimbrzović, H. - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021, 39-39
Skup
1. kongres Centra za interdisciplinarna istraživanja Filozofskog fakulteta Osijek: Interdisciplinarnost u teoriji i praksi
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 04.11.2021. - 05.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
interdisciplinarnost, kurikulum, poučavanje povijesti, udžbenici
(interdisciplinarity, curriculum, history teaching, textbooks)
Sažetak
Povijest se samostalno kao znanost i kao školski predmet počinje poučavati u 5. razredu osnovne škole. Uz obavezni nastavni predmet u osnovnoj školi, povijest se u različitom obujmu poučava u srednjim školama. Sa školskom 2021./2022. godinom u Hrvatskoj se Analizira provedba projekta Škola za život kojim su u osnovne škole i gimnazije po prvi put uvedeni kurikulumi. Premda se uvođenjem kurikulu-ma nastavnog predmeta Povijest očekivala značajnija promjena paradigme poučavanja, postavlja se pitanje kakve su promjene zapravo provedene. Država Povijest i u novim zakonskim dokumentima drži iznimno važnom za kreiranje, prije svega, nacionalnog i drugih identiteta. Povijesno gledajući, zbog takvih težnji u nastavi povijesti desetljećima dominira politička povijest. Kurikulumskim razdvajanjem odgojno- obrazovnih ishoda Povijesti na pet domena teoretski se otvara mogućnost jačanja interdisciplinarnog pristupa poučavanju povijesti. Implementacija takve mogućnosti može se istražiti detaljnijom analizom rada učitelja i posredno analizom sadržaja udžbenika. Budući da su učitelji u protekle tri godine izvršili odabir novih udžbenika koji su odobreni od Ministarstva znanosti i obrazovanja, za očekivati je da će se nastava uglavnom održavati sukladno materijalima dostupnim u njima. U radu se uspoređuju promjene u interdisciplinarnosti ukupno dvanaest udžbenika 7. i 8. razreda osnovne škole izdanih 2014. s novim udžbenicima izdanim 2020. i 2021. godine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Miljenko Hajdarović
(autor)