Pregled bibliografske jedinice broj: 1156977
Participacijsko umjetničko istraživanje u radu s roditeljima i djecom s posebnim potrebama
Participacijsko umjetničko istraživanje u radu s roditeljima i djecom s posebnim potrebama // Sretna djeca - poticanje kreativnosti kod djece i mladih kroz umjetnost / Zaninović Tanay, Ljiljana ; Tanay, Emil Robert (ur.).
Zagreb: Udruga hrvatskih učitelja likovne kulture, 2021. str. 134-146 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1156977 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Participacijsko umjetničko istraživanje u radu s roditeljima i djecom s posebnim potrebama
(Participatory art research working with parents and children with developmental difficulties)
Autori
Vivoda, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Sretna djeca - poticanje kreativnosti kod djece i mladih kroz umjetnost
/ Zaninović Tanay, Ljiljana ; Tanay, Emil Robert - Zagreb : Udruga hrvatskih učitelja likovne kulture, 2021, 134-146
ISBN
978-953-58744-6-1
Skup
Sretna djeca - poticanje kreativnosti kod djece i mladih kroz umjetnost
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.10.2021. - 08.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
taktilna slikovnica /objekt, edukacija umjetnosti, inkluzivno obrazovanje, teškoće u razvoju, iskustvo stvaralaštva.
(tactile book/object, art education, inclusive education, development difficulties, experience.)
Sažetak
Detektirajući manjak edukacijskih materijala za djecu s teškoćama u razvoju i problem njihove teže dostupnosti izvan većih urbanih centara u Hrvatskoj te ispitujući mogućnosti suradničkih praksi u umjetničkom obrazovanju, inicirana je suradnju između Odjela za nastavničke studije u Gospiću i Udruge roditelja djece s poteškoćama u razvoju Pčelice iz Gospića. Analizirani su specifični problemi diskriminirane pozicije učenika s posebnim potrebama u procesima odgoja i obrazovanja, razmatrani dostupni postojeći materijali u odnosu na sasvim specifične potrebe konkretnih učenika te je pokrenuta inicijativa preispitivanja postojeće situacije kroz likovno stvaralaštvo. Projekt je utemeljen na principima a/r/tografije, istraživačkom procesu koji povezuje teoriju i praksu, pristupajući fenomenu umjetnosti kao kompleksnom, multisenzornom iskustvu stvaralaštva. Proces osmišljavanja vizualnih materijala za djecu s teškoćama smješten je u središte interdisciplinarnih metoda učenja, a likovno oblikovanje je balansiralo između istraživanja rada u različitim materijalima, eksperimentiranja s tehnikama i načinima rada, razmatrajući mogućnosti društvenih aspekata umjetnosti i suradničkih praski. Temeljen na principima inkluzivnog obrazovanja i istraživanja putem umjetnosti, projekt je podrazumijevao dinamičku suradnju vrlo heterogene grupe ljudi ; okupio je djecu sa različitim rasponom teškoća u razvoju, njihove roditelje, terapeute i studente primarnog obrazovanja, osnažujući osjećaj zajednice i promišljajući različite mogućnosti učenja. Temeljni cilj projekta je bio senzibiliziranje studenata primarnog obrazovanja za raspon specifičnih posebnih potreba učenika s teškoćama u razvoju, povezivanje i suradnja različitih sudionika odgojno obrazovnog procesa i jednako tako ukazivanje na izuzetno važnu ulogu umjetnosti kao intermedijskog iskustva stvaralaštva, osnažujući njezinu ulogu u edukacijskim procesima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti