Pregled bibliografske jedinice broj: 1156961
Poticanje čitalačkih navika korištenjem digitalnih medija u nastavi
Poticanje čitalačkih navika korištenjem digitalnih medija u nastavi // Međunarodni inderdisciplinarni znanstveni skup: Čitatelj i čitanje u digitalno doba
Zagreb, Hrvatska, 2021. (predavanje, recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1156961 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje čitalačkih navika korištenjem digitalnih medija u nastavi
(Encouraging reading habits by using digital media in education)
Autori
Uldrijan Ivan ; Kapović, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Međunarodni inderdisciplinarni znanstveni skup: Čitatelj i čitanje u digitalno doba
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
digitalni mediji ; društvene mreže ; Hrvatski jezik ; čitanje
(digital media ; social networks ; Croatian language ; reading)
Sažetak
Rad tematizira pitanje prilagodbe obrazovnoga sustava novim tehnologijama i društvu koje karakterizira međusobno virtualno umrežavanje korisnika. Navike korištenja medija, pa i tradicionalne čitalačke navike, pod utjecajem digitalnih medija uvelike su se promijenile, a današnji mladi svakodnevno su i više sati „uronjeni“ u virtualni ambijent društvenih mreža i komunikacijskih kanala provodeći u tome prostoru više vremena nego uz bilo koju drugu aktivnost. Iako se najčešće društvene mreže i komunikacijski kanali koriste u svrhu međusobne komunikacije, razonode i razbibrige, njihova je vrijednost u tome što svaki korisnik može kreirati sadržaj prema vlastitim željama, čime se otvaraju brojne mogućnosti, pa i za njihovo snažnije korištenje u obrazovne svrhe, naročito unutar nastavnoga predmeta Hrvatski jezik. U ovome će se radu stoga proučiti kako približiti edukativne sadržaje digitalnom naraštaju mladih koji se aktivno služi digitalnim medijima i društvenim mrežama. Glavni je cilj istražiti kako na odgovarajući način upotrijebiti digitalne medije (društvene mreže i komunikacijske kanale) da bi učenici bili zainteresiraniji za praćenje nastavnih tema, ali i da bi se kod učenika snažnije potaknulo razvijanje tradicionalnih čitalačkih navika. U prvome dijelu rada predstavit će se teorijski okvir, neke osobitosti korištenja medija u nastavi, ali i upotreba društvenih mreža i komunikacijskih kanala u nastavi predmeta Hrvatski jezik. U istraživačkome dijelu rada prikazat će se rezultati istraživanja provedenog 2019. među maturantima zagrebačke XIII. gimnazije. Istraživanje provedeno metodom anketiranja (N = 91) pokazalo je da su učenici uglavnom vrlo otvoreni prema korištenju društvenih mreža i komunikacijskih kanala u nastavi predmeta Hrvatski jezik, ali je ujedno upozorilo i na raskorak između moderne tehnologije kojom se učenici svakodnevno služe i prikaza nastavnoga gradiva u školskim materijalima. Zaključno će u radu na primjerima biti prikazano kako se određene digitalne platforme mogu iskoristiti u svrhu obrazovanja radi većeg angažmana učenika u nastavi, ali i kao poticaj razvijanju tradicionalnih čitalačkih navika kod učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija, Kroatologija