Pregled bibliografske jedinice broj: 1156902
Film, glazba i vizualne umjetnosti u službi interdisciplinarnog poucavanja o holokaustu
Film, glazba i vizualne umjetnosti u službi interdisciplinarnog poucavanja o holokaustu // 3. Međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti - Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području / Škojo, Tihana ; Sablić Tomić, Helena (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020. str. 60-61 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1156902 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Film, glazba i vizualne umjetnosti u službi interdisciplinarnog poucavanja o
holokaustu
(Film, Music and Visual Arts: An Interdisciplinary Approach to Teaching the Holocaust)
Autori
Dilica, Kristina ; Miletić, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
3. Međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti - Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području
/ Škojo, Tihana ; Sablić Tomić, Helena - Osijek : Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020, 60-61
Skup
3. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti: Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području = 3rd International Scientific and Artistic Symposium on Pedagogy in the Arts: Innovative Methods of Teaching in Arts
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska; online, 23.10.2020. - 24.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
poučavanje, holokaust, projektna nastava, film, glazba, vizualne umjetnosti
(teaching, Holocaust, project-based learning, film, music, visual arts)
Sažetak
Izazovi, reformske promjene i budućnost odgoja i obrazovanja zahtijevaju od učitelja svakodnevno otkrivanje novih metoda poučavanja i prilagodbe suvremenoj nastavi. Suvremeni pristupi poučavanju, poput istraživačkog učenja, suradničkog učenja i projektne nastave, pružaju mogućnost aktivnog uključivanja učenika u nastavni proces. Učenik samostalnim istraživanjem i suradnjom sa suučenicima otkriva i usvaja nove spoznaje te razvija vještine i kompetencije. Poučavanje povijesti ima ključnu ulogu za razvoj i razumijevanje uzroka i posljedica svijeta koji nas okružuje. Kako je kurikul nastave povijesti ograničen brojem sati, uključuju se ostali predmeti u poučavanje holokausta. Uključivanjem se umjetnosti (književnost, film i glazba) tema proširuje i potiče se učenike na dodatna istraživanja, razmišljanja i aktualizaciju. Ti su povijesni događaji ostavili brojne posljedice na svim područjima društvenog razvoja, od znanosti do umjetnosti, a da bi učenici to mogli što bolje razumjeti, važno ih je sagledati i s aspekta umjetničkih tvorevina koje su na tu temu nastajale godinama kasnije s ciljem kao i samo poučavanje – kultura sjećanja i osvješćivanje tragičnih događaja koji se više nikad ne smiju ponoviti. Film i glazba jedni su od najvažnijih elemenata u poučavanju, posebno u projektnoj nastavi. Nadalje ćemo kroz pregled i analizu dostupne domaće i strane stručne i znanstvene literature dati uvid u važnost poučavanja uzroka i posljedica holokausta, njihova povezivanja sa sadašnjošću i aktualnim problemima. Na primjeru projektnog dana ostvarenog u nastavi istaknut ćemo pozitivne i negativne aspekte ovakve metode nastave i dati smjernice za unaprjeđenje osnovnoškolskog obrazovanja i razvoj međupredmetnih tema koje uključuju poučavanje o holokaustu. Cilj je ovog rada kroz prikazani koncept u praksi ukazati na mogućnosti koje inovativne metode poučavanja pružaju unutar međupredmetnih tema i prikazati važnost suradničkog učenja i korištenja audio-vizualnih medija kao odgovor na obrazovne potrebe današnjih učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika), Glazbena umjetnost, Književnost