Pregled bibliografske jedinice broj: 1156900
Važnost poticanja čitanja za razvoj osobnosti učenika s jezičnim poremećajima
Važnost poticanja čitanja za razvoj osobnosti učenika s jezičnim poremećajima // 4. Osječki dani bioetike / Jurić, Hrvoje ; Kelam, Ivica ; Dilica, Kristina (ur.).
Zagreb: Hrvatsko bioetičko društvo, 2021. str. 40-41 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1156900 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Važnost poticanja čitanja
za razvoj osobnosti učenika s jezičnim
poremećajima
(The Importance of Reading Encouraging for the Development of the Personality of Students with Language Difficulties)
Autori
Dilica, Kristina ; Galeković, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
4. Osječki dani bioetike
/ Jurić, Hrvoje ; Kelam, Ivica ; Dilica, Kristina - Zagreb : Hrvatsko bioetičko društvo, 2021, 40-41
Skup
4. osječki dani bioetike = 4th Osijek Day of Bioethics
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 08.11.2021. - 09.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
poticanje čitanja, jezični poremećaji, hrvatski jezik, razvoj osobnosti
(reading encouraging, language difficulties, Croatian language, personality development)
Sažetak
Čovjek je svestrano biće čija se osobnost i kritičko mišljenje razvija percipiranjem svijeta koji ga okružuje. Taj svijet čine i ljudske tvorevine umjetničkoga karaktera, a među njima i književnost kao umjetnost riječi. Za percepciju i shvaćanje književnih djela čitanje je osnovna kompetencija koju mnogi učenici ne mogu razviti zbog jezičnih poremećaja koji su često neadekvatno dijagnosticirani, prekasno dijagnosticirani ili zbog nemara nisu dijagnosticirani uopće. Prevalencija jezičnih poremećaja u općoj populaciji je 7 %, a smatra se da se dijagnoza razvojnog jezičnog poremećaja može postaviti u ranoj predškolskoj dobi. Ti su učenici često zakinuti za utjecaj koji književnost ima na razvoj osobnosti te vrlo često razviju i averziju prema čitanju, što umanjuje i brojne druge kompetencije koje čovjek 21. stoljeća, konkurentan u društvu, mora imati. Analizom jezičnih poremećaja koji su danas u porastu i anketiranjem učitelja koji potvrđuju često zanemarivanje učenika s poteškoćama, valja dati ideje kako i tim učenicima, a kasnije i odraslim osobama, približiti svijet književnosti i ljepotu riječi koje nam književna ostavština pruža.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Književnost, Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)