Pregled bibliografske jedinice broj: 1156804
Odnos između učeničkih procjena kvalitete poučavanja, kontrole i vrijednosti te epistemičkih emocija u okruženju nastave na daljinu i klasičnog oblika nastave
Odnos između učeničkih procjena kvalitete poučavanja, kontrole i vrijednosti te epistemičkih emocija u okruženju nastave na daljinu i klasičnog oblika nastave // 28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života – kako psiholozi mogu pomoći - Sažetci priopćenja
Hrvatska, 2021. str. 53-53 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1156804 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos između učeničkih procjena kvalitete
poučavanja, kontrole i vrijednosti te epistemičkih
emocija u okruženju nastave na daljinu i klasičnog
oblika nastave
(The relationship between students' perceptions of
teaching quality, control and value appraisals and
epistemic emotions in the distance learning and
traditional classroom environment)
Autori
Balaž, Barbara ; Pavlin-Bernardić, Nina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života – kako psiholozi mogu pomoći - Sažetci priopćenja
/ - , 2021, 53-53
Skup
28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života – kako psiholozi mogu pomoći
Mjesto i datum
Hrvatska, 10.11.2021. - 13.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
epistemičke emocije ; kvaliteta poučavanja ; procjene kontrole i vrijednosti ; nastava na daljinu ; klasičan oblik nastave
(epistemic emotions ; teaching quality ; control and value appraisals ; distance learning ; traditional classroom)
Sažetak
Teorija kontrole i vrijednosti emocija postignuća pretpostavlja kako učeničke procjene kontrole i vrijednosti posreduju odnos između procjena kvalitete poučavanja i različitih akademskih emocija kod učenika. U ovom smo istraživanju bili usmjereni na epistemičke emocije kao jednu od četiri vrste akademskih emocija, a koje su učenici procjenjivali u kontekstu predmeta fizike. S obzirom na nagli prelazak na nastavu na daljinu u proljeće 2020. godine, cilj ovog istraživanja bio je provjeriti hoće li pretpostavljeni teorijski odnosi biti prisutni u okruženju klasičnog oblika nastave, ali i u okruženju nastave na daljinu. Istraživanje je provedeno u veljači i svibnju 2020. godine, a ukupno 223 učenika osmih razreda iz osnovnih škola s područja grada Zagreba i okolice je sudjelovalo u obje točke mjerenja. Učenici su procjenjivali tvrdnje kojima su ispitane tri dimenzije kvalitete poučavanja njihovih učitelja fizike (kognitivna aktivacija, nadgledanje i podrška učenicima), procjene kontrole i vrijednosti te sedam epistemičkih emocija (iznenađenje, znatiželja, uživanje, zbunjenost, anksioznost, frustracija i dosada). Provedene analize traga s podacima iz prve i druge točke mjerenja pokazale su da su rezultati djelomično u skladu s teorijskim pretpostavkama te da se dobiveni značajni odnosi donekle razlikuju u dva nastavna okruženja. Tijekom klasične nastave procjena vrijednosti je bila medijator između procjena podrške koje učitelji fizike pružaju učenicima i emocija iznenađenja, znatiželje, uživanja i dosade. S druge strane, tijekom nastave na daljinu, procjena vrijednosti pokazala se medijatorom između procjena kognitivne aktivacije i emocija uživanja, zbunjenosti, frustracije i dosade, dok se procjena kontrole pokazala medijatorom u odnosu između procjene podrške od strane učitelja fizike i emocija zbunjenosti, anksioznosti i frustracije. Iako se radi o jednokratnim istraživanjima u okruženju klasičnog oblika nastave, odnosno nastave na daljinu, dobiveni rezultati pružaju važan uvid u međuodnose emocionalnih i motivacijskih aspekata učenja te kvalitete poučavanja u različitim nastavnim okruženjima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb