Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1156728

Obrazovno-političke postavke u Europskoj uniji: što o obrazovanju možemo naučiti od Sparte i Atene?


Batarelo Kokić, Ivana; Kokić, Tonći
Obrazovno-političke postavke u Europskoj uniji: što o obrazovanju možemo naučiti od Sparte i Atene? // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 19 (2021), 3; 541-557 doi:10.31192/np.19.3.5 (međunarodna recenzija, članak, ostalo)


CROSBI ID: 1156728 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Obrazovno-političke postavke u Europskoj uniji: što o obrazovanju možemo naučiti od Sparte i Atene?
(Educational Policy Premises in the European Union: What can we Learn about Education from Sparta and Athens?)

Autori
Batarelo Kokić, Ivana ; Kokić, Tonći

Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) 19 (2021), 3; 541-557

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo

Ključne riječi
Atena ; Europska unija ; filozofija ; komparativna pedagogija ; obrazovna politika ; Sparta
(Athens ; Comparative Pedagogy ; Educational Policy ; European Union ; Philosophy ; Sparta)

Sažetak
Razumijevanje rodoslovlja i društvene uvjetovanosti promjena obrazovnih sustava može se tražiti u antičkim izvorima: Sparti i Ateni. Interpretacijom su uspoređeni obrazovni sustavi antičkih polisa, a neka njihova obilježja su na razini jukstapozicije uspoređena s obrazovnim politikama Europske unije. Usporedbom je potvrđena hipoteza o postojanju zajedničkih prioritetnih odgojno-obrazovnih tema u društvima istog rodoslovlja na različitom stupnju povijesnog i tehnološkog razvoja. Stereotipna interpretacija vidi Spartu kao zajednicu hrabrih patriota vojnika u kojoj je obrazovanje bilo apsolutno politički institucionalizirano, dok se Atena percipira kao demokratska zajednica humanistički obrazovanih slobodnih građana bez izravne stroge političke kontrole obrazovanja. Na razini jukstapozicije, antički obrazovni sustavi uspoređeni su sa suvremenom europskom obrazovnom politikom s obzirom na: (1) svrhu obrazovanja ; (2) dostupnost obrazovanja ; (3) strukturiranost kurikuluma i vrijednosne pokazatelje ; (4) prepoznavanje talenta i (5) praćenje kvalitete obrazovanja. U zaključku rada navode se ograničenja studije te se naglašava temeljna srodnost tema koje su se istakle analizom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Filozofija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Tonći Kokić (autor)

Avatar Url Ivana Batarelo Kokić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi

Citiraj ovu publikaciju:

Batarelo Kokić, Ivana; Kokić, Tonći
Obrazovno-političke postavke u Europskoj uniji: što o obrazovanju možemo naučiti od Sparte i Atene? // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 19 (2021), 3; 541-557 doi:10.31192/np.19.3.5 (međunarodna recenzija, članak, ostalo)
Batarelo Kokić, I. & Kokić, T. (2021) Obrazovno-političke postavke u Europskoj uniji: što o obrazovanju možemo naučiti od Sparte i Atene?. Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 19 (3), 541-557 doi:10.31192/np.19.3.5.
@article{article, author = {Batarelo Koki\'{c}, Ivana and Koki\'{c}, Ton\'{c}i}, year = {2021}, pages = {541-557}, DOI = {10.31192/np.19.3.5}, keywords = {Atena, Europska unija, filozofija, komparativna pedagogija, obrazovna politika, Sparta}, journal = {Nova prisutnost : \v{c}asopis za intelektualna i duhovna pitanja}, doi = {10.31192/np.19.3.5}, volume = {19}, number = {3}, issn = {1334-2312}, title = {Obrazovno-politi\v{c}ke postavke u Europskoj uniji: \v{s}to o obrazovanju mo\v{z}emo nau\v{c}iti od Sparte i Atene?}, keyword = {Atena, Europska unija, filozofija, komparativna pedagogija, obrazovna politika, Sparta} }
@article{article, author = {Batarelo Koki\'{c}, Ivana and Koki\'{c}, Ton\'{c}i}, year = {2021}, pages = {541-557}, DOI = {10.31192/np.19.3.5}, keywords = {Athens, Comparative Pedagogy, Educational Policy, European Union, Philosophy, Sparta}, journal = {Nova prisutnost : \v{c}asopis za intelektualna i duhovna pitanja}, doi = {10.31192/np.19.3.5}, volume = {19}, number = {3}, issn = {1334-2312}, title = {Educational Policy Premises in the European Union: What can we Learn about Education from Sparta and Athens?}, keyword = {Athens, Comparative Pedagogy, Educational Policy, European Union, Philosophy, Sparta} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Religious and Theological Abstracts


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font