Pregled bibliografske jedinice broj: 1156698
Usporedba učinka triju nastavnih metoda u nastavi o hitnim medicinskim postupcima na znanje i zadovoljstvo učenika sestrinstva
Usporedba učinka triju nastavnih metoda u nastavi o hitnim medicinskim postupcima na znanje i zadovoljstvo učenika sestrinstva, 2019., diplomski rad, diplomski, Odjel za sestrinstvo, Zagreb
CROSBI ID: 1156698 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba učinka triju nastavnih metoda u nastavi
o hitnim medicinskim postupcima na znanje i
zadovoljstvo učenika sestrinstva
(The comparison between the effects of three
teaching methods on the knowledge and satisfaction
of nursing students in the Emergency Medical
Procedures class)
Autori
Maretić, Mate
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za sestrinstvo
Mjesto
Zagreb
Datum
13.07
Godina
2019
Stranica
82
Mentor
Puljak, Livia
Ključne riječi
Sestrinstvo ; frontalna nastava ; suradničko učenje ; igrifikacija ; IKT
(Nursing ; frontal teaching ; collaborative learning ; gamification ; ICT)
Sažetak
Uvod: Obrazovanje medicinskih sestara je kompleksno, a u prilog ide i činjenica da je to jedina srednja škola u Republici Hrvatskoj čije je trajanje 5 godina. Nastava se većinom odvija pomoću frontalne metode rada. U ranijim istraživanjima suvremene metode poučavanja pokazale su se djelotvornijima u usporedbi s frontalnom nastavom kada se radi o mjerenju znanja i zadovoljstvu učenika nastavom. Nije poznato jesu li suradničko učenje i igrifikacija i informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) bolje za te ishode od frontalne nastave. Cilj: Cilj istraživanja je bio usporediti učinak triju nastavnih metoda u nastavi o hitnim medicinskim postupcima na znanje i zadovoljstvo učenika sestrinstva: klasična frontalna nastava, suvremene tehnologije i igrifikacija u nastavi te suradničko učenje. Metode: Istraživanje je provedeno 2020. godine na uzorku od 65 učenika četvrtog razreda Škole za medicinske sestre Vrapče, Zagreb, Republika Hrvatska. U tri razreda nastava se održavala pomoću tri metode rada: frontalna nastava, suradničko učenje te igrifikacija i IKT. Svaki razred je kroz dva mjeseca prošao kroz 8 sati nastave o hitnim medicinskim postupcima. Nakon 8 sati nastave svi učenici su pisali istu pisanu provjeru znanja te su ispunili anketu o zadovoljstvu nastavom. Rezultati: Učenici koji su primali intervenciju pomoću igrifikacije i suvremenih tehnologija pokazali su najvišu razinu znanja u sve tri ispitivane kognitivne razine znanja. Između frontalne nastave i suradničkog učenja nije bilo statistički značajne razlike u rezultatima ispita. U anketi o zadovoljstvu nastavom najveću razinu zadovoljstva su iskazali učenici koji su primali intervenciju pomoću frontalne nastave, neznačajno niže od njih su zadovoljstvo iskazali učenici koji su kao metodu rada imali suvremene tehnologije i igrifikaciju. Statistički značajno lošiji rezultat zadovoljstva su iskazali učenici koji su kao metodu rada imali suradničko učenje. Zaključak: Suvremeni pristupi u obrazovanju učenik pokazuju značajno bolje rezultate u usvojenosti nastavnog sadržaja u odnosu na frontalnu nastavi i suradničko učenje. Igrifikacija nastavnog procesa povećava angažman i zadovoljstvo učenika nastavom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti