Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1156653

Slikovnicom do kulture čitanja djece rane dobi


Katić, Vesna; Verdonik, Maja
Slikovnicom do kulture čitanja djece rane dobi // Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup Čitatelj i čitanje u digitalno doba
Zagreb, Hrvatska; online, 2021. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1156653 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Slikovnicom do kulture čitanja djece rane dobi
(With Picture book to the reading culture of children of early age)

Autori
Katić, Vesna ; Verdonik, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup Čitatelj i čitanje u digitalno doba

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska; online, 11.11.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
slikovnica, kultura čitanja, djeca rane dobi, knjižnica
(picture book, reading culture, children of early age, library)

Sažetak
Stjecanje čitateljske kulture razvojni je proces u kojem sudjeluju tri važna dionika. To su: dijete kao subjekt vlastitog razvoja, roditelj kao osnovni i najodgovorniji odgajatelj djeteta te knjižnica kao izvanobiteljska institucija koja je u posljednjem desetljeću transformirala svoju ulogu postavši tako važnim čimbenikom u razvoju kulture čitanja djece od najranije dobi. S namjerom da informiraju, promiču i obrazuju svoje korisnike, knjižnice su pokrenule brojne programe među kojima i program Gradske knjižnice Rijeka, naziva Pssst… mala priča!, namijenjen djeci u drugoj i trećoj godini života i njihovim roditeljima. Pristup djeci i roditeljima utemeljen je na novoj paradigmi djetinjstva, odnosno spoznajama o djetetu i djetinjstvu kao procesu sukonstrukcije i zajedničke participacije u određenom prostoru, vremenu i kulturi. Uz predstavljanje navedenog programa, kao primjera dobre prakse upotrebe slikovnice u razvoju kulture čitanja djece od najranije dobi, te strategija primjene slikovnice u razvoju kulture čitanja, rad uključuje pregled znanstvenoteorijskih spoznaja o slikovnici kao književno-likovnom umjetničkom djelu. S obzirom na to da se značenje slikovnice stvara u međudjelovanju tekstualne i likovne razine, naglasak je na tezi Smiljane Narančić Kovač prema kojoj, naratološki gledano, u slikovnici istu priču posreduju dva pripovjedača – jezični i slikovni, koji uspostavljaju dinamični dijalog, suprotstavljaju perspektive i daju određene pripovjedne informacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka,
Sveučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Maja Verdonik (autor)

Avatar Url Vesna Katić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Katić, Vesna; Verdonik, Maja
Slikovnicom do kulture čitanja djece rane dobi // Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup Čitatelj i čitanje u digitalno doba
Zagreb, Hrvatska; online, 2021. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
Katić, V. & Verdonik, M. (2021) Slikovnicom do kulture čitanja djece rane dobi. U: Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup Čitatelj i čitanje u digitalno doba.
@article{article, author = {Kati\'{c}, Vesna and Verdonik, Maja}, year = {2021}, keywords = {slikovnica, kultura \v{c}itanja, djeca rane dobi, knji\v{z}nica}, title = {Slikovnicom do kulture \v{c}itanja djece rane dobi}, keyword = {slikovnica, kultura \v{c}itanja, djeca rane dobi, knji\v{z}nica}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska; online} }
@article{article, author = {Kati\'{c}, Vesna and Verdonik, Maja}, year = {2021}, keywords = {picture book, reading culture, children of early age, library}, title = {With Picture book to the reading culture of children of early age}, keyword = {picture book, reading culture, children of early age, library}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska; online} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font