Pregled bibliografske jedinice broj: 1156653
Slikovnicom do kulture čitanja djece rane dobi
Slikovnicom do kulture čitanja djece rane dobi // Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup Čitatelj i čitanje u digitalno doba
Zagreb, Hrvatska; online, 2021. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1156653 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Slikovnicom do kulture čitanja djece rane dobi
(With Picture book to the reading culture of children
of early age)
Autori
Katić, Vesna ; Verdonik, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup Čitatelj i čitanje u digitalno doba
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska; online, 11.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
slikovnica, kultura čitanja, djeca rane dobi, knjižnica
(picture book, reading culture, children of early age, library)
Sažetak
Stjecanje čitateljske kulture razvojni je proces u kojem sudjeluju tri važna dionika. To su: dijete kao subjekt vlastitog razvoja, roditelj kao osnovni i najodgovorniji odgajatelj djeteta te knjižnica kao izvanobiteljska institucija koja je u posljednjem desetljeću transformirala svoju ulogu postavši tako važnim čimbenikom u razvoju kulture čitanja djece od najranije dobi. S namjerom da informiraju, promiču i obrazuju svoje korisnike, knjižnice su pokrenule brojne programe među kojima i program Gradske knjižnice Rijeka, naziva Pssst… mala priča!, namijenjen djeci u drugoj i trećoj godini života i njihovim roditeljima. Pristup djeci i roditeljima utemeljen je na novoj paradigmi djetinjstva, odnosno spoznajama o djetetu i djetinjstvu kao procesu sukonstrukcije i zajedničke participacije u određenom prostoru, vremenu i kulturi. Uz predstavljanje navedenog programa, kao primjera dobre prakse upotrebe slikovnice u razvoju kulture čitanja djece od najranije dobi, te strategija primjene slikovnice u razvoju kulture čitanja, rad uključuje pregled znanstvenoteorijskih spoznaja o slikovnici kao književno-likovnom umjetničkom djelu. S obzirom na to da se značenje slikovnice stvara u međudjelovanju tekstualne i likovne razine, naglasak je na tezi Smiljane Narančić Kovač prema kojoj, naratološki gledano, u slikovnici istu priču posreduju dva pripovjedača – jezični i slikovni, koji uspostavljaju dinamični dijalog, suprotstavljaju perspektive i daju određene pripovjedne informacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka,
Sveučilište u Rijeci