Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1156641

Što kažu djeca o efektima pandemije? Dječje samoprocjene utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na njihovu svakodnevicu


Brajša-Žganec, Andreja; Babarović, Toni; Džida, Marija
Što kažu djeca o efektima pandemije? Dječje samoprocjene utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na njihovu svakodnevicu // 28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života - kako psiholozi mogu pomoći? – sažetci priopćenja / Kalebić Maglica, Barbara ; Miletić, Irena (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2021. str. 18-18 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1156641 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Što kažu djeca o efektima pandemije? Dječje samoprocjene utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na njihovu svakodnevicu
(What do children say about the effects of a pandemic? Children's self-assessments of the impact of the COVID-19 disease pandemic on their daily lives)

Autori
Brajša-Žganec, Andreja ; Babarović, Toni ; Džida, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života - kako psiholozi mogu pomoći? – sažetci priopćenja / Kalebić Maglica, Barbara ; Miletić, Irena - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2021, 18-18

ISBN
978-953-49429-1-8

Skup
28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života - kako psiholozi mogu pomoći?

Mjesto i datum
Online, 10.11.2021. - 13.11.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
djeca ; adolescenti ; Covid-19 pandemija ; prilagodba
(children ; adolescents ; Covid-19 pandemic ; adaptation)

Sažetak
Pandemija bolesti COVID-19 donijela je mnoštvo promjena u životima djece i adolescenata diljem svijeta. U Hrvatskoj tijekom školske godine 2020./21. primjenjivane su mnoge epidemijske mjere koje su direktno utjecale na svakodnevne aktivnosti djece i adolescenata. Zabrana održavanja kontaktne nastave, česti prijelazi s kontaktne na online nastavu, ukidanje održavanja mnogih organiziranih slobodnih aktivnosti poput sporta – samo su neke od mjera koje su promijenile dječju svakodnevicu. Zbog navedenih mjera, mnoga su djeca imala smanjene kontakte s vršnjacima, te su bila suočena s izazovima praćenja nastave od doma. Cilj ovog istraživanja je ispitati kako djeca i adolescenti percipiraju utjecaj promjena vezanih uz pandemiju bolesti COVID-19 na njihove vlastite živote. Istražit će se koja djeca percipiraju veće pogoršanje vlastitog života zbog promjena vezanih uz pandemiju. 1548 djece sudjelovalo je u prvom valu projekta CHILD-WELL kojeg financira Hrvatska zaklada za znanost. U istraživanju provedenom u proljeće 2021., sudjelovali su učenici od trećeg do šestog razreda iz 15 osnovnih škola iz Osječko-baranjske i Varaždinske županije. Metodom papir-olovka učenici su ispunili bateriju upitnika u kojem su dali demografske podatke te podatke o vlastitoj emocionalnosti (EAS), osjetljivosti na okolinu (HSCS), doživljaju pozitivnog i negativnog afekta (PANAS-C) te vlastitu procjenu pogoršanja vlastitog života uslijed pandemije bolesti COVID- 19. Pokazalo se da učenici trećih razreda percipiraju veća pogoršanja vlastitog života u usporedbi s učenicima iz ostalih razreda. Nisu detektirane razlike s obzirom na spol i strukturu djetetove obitelji. Djeca koja su iskazala više razine negativnog afekta, koja su visoko na emocionalnosti te koja su visoko osjetljiva na okolinu, percipirala su veća pogoršanja vlastitog života. Pokazalo se da obje osobine ličnosti imaju dodatne doprinose u objašnjenju varijance u percepciji pogoršanja života. Rezultati istraživanja u skladu su s dosadašnjim istraživanjima koja ukazuju na to određene osobine čine djecu ranjivima na nepovoljne okolinske utjecaje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
IP-2019-04-6198 - Dobrobit djeteta u kontekstu obitelji (CHILD-WELL) (Brajša-Žganec, Andreja, HRZZ - 2019-04) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Brajša-Žganec, Andreja; Babarović, Toni; Džida, Marija
Što kažu djeca o efektima pandemije? Dječje samoprocjene utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na njihovu svakodnevicu // 28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života - kako psiholozi mogu pomoći? – sažetci priopćenja / Kalebić Maglica, Barbara ; Miletić, Irena (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2021. str. 18-18 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Brajša-Žganec, A., Babarović, T. & Džida, M. (2021) Što kažu djeca o efektima pandemije? Dječje samoprocjene utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na njihovu svakodnevicu. U: Kalebić Maglica, B. & Miletić, I. (ur.)28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života - kako psiholozi mogu pomoći? – sažetci priopćenja.
@article{article, author = {Braj\v{s}a-\v{Z}ganec, Andreja and Babarovi\'{c}, Toni and D\v{z}ida, Marija}, year = {2021}, pages = {18-18}, keywords = {djeca, adolescenti, Covid-19 pandemija, prilagodba}, isbn = {978-953-49429-1-8}, title = {\v{S}to ka\v{z}u djeca o efektima pandemije? Dje\v{c}je samoprocjene utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na njihovu svakodnevicu}, keyword = {djeca, adolescenti, Covid-19 pandemija, prilagodba}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {online} }
@article{article, author = {Braj\v{s}a-\v{Z}ganec, Andreja and Babarovi\'{c}, Toni and D\v{z}ida, Marija}, year = {2021}, pages = {18-18}, keywords = {children, adolescents, Covid-19 pandemic, adaptation}, isbn = {978-953-49429-1-8}, title = {What do children say about the effects of a pandemic? Children's self-assessments of the impact of the COVID-19 disease pandemic on their daily lives}, keyword = {children, adolescents, Covid-19 pandemic, adaptation}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {online} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font