Pregled bibliografske jedinice broj: 1156629
Samoprocjena utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na svakodnevicu osnovnoškolskih učitelja/ica
Samoprocjena utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na svakodnevicu osnovnoškolskih učitelja/ica // 28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života - kako psiholozi mogu pomoći? – sažetci priopćenja / Kalebić Maglica, Barbara ; Miletić, Irena (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2021. str. 21-21 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1156629 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoprocjena utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na svakodnevicu osnovnoškolskih učitelja/ica
(Self-assessment of the impact of the COVID-19 pandemic on the everyday life of primary school teachers)
Autori
Hanzec Marković, Ivana ; Džida, Marija ; Kotrla Topić, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života - kako psiholozi mogu pomoći? – sažetci priopćenja
/ Kalebić Maglica, Barbara ; Miletić, Irena - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2021, 21-21
ISBN
978-953-49429-1-8
Skup
28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života - kako psiholozi mogu pomoći?
Mjesto i datum
Online, 10.11.2021. - 13.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
COVID-19 ; stres ; učitelji ; razredna i predmetna nastava
(COVID-19 ; stress ; teachers ; class teachers ; primary school subject teachers)
Sažetak
Pandemija bolesti COVID-19 rezultirala je velikim promjenama u odvijanju obrazovnog procesa, jer se nastava u cijelosti ili jednim dijelom tijekom školske godine 2020./2021. odvijala na daljinu. Istraživanja pokazuju da je većina učitelja/ica percipirala izrazito ili u priličnoj mjeri povećanje zahtjevnosti svog posla u tim uvjetima, što se zasigurno odrazilo na profesionalni, ali i svakodnevni život učitelja/ica. Cilj ovog istraživanja bio je stoga ispitati stres i percepciju utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na svakodnevni život učitelja i učiteljica osnovnih škola. Istraživanje je provedeno tijekom školske godine 2020./2021. kao dio prvog vala prikupljanja podataka u okviru projekta CHILD-WELL, financiranog od strane Hrvatske zaklade za znanost. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 150 učitelja/ica (Mdob=45, 10, SD=9, 86 ; 88, 2% žena), u jednakom omjeru iz razredne i predmetne nastave, iz 15 osnovnih škola s područja Varaždinske i Osječko-baranjske županije. Uz osnovne socidemografske podatke, učitelji/ce su procjenjivali doživljaj stresa u proteklih mjesec dana te percipirano pogoršanje svakodnevnog života uslijed pandemije bolesti COVID-19. Rezultati su pokazali da su učitelji i učiteljice u prosjeku doživljavali niske razine stresa, dok su pogoršanje svog života uslijed pandemije bolesti COVID-19 procijenili srednjim vrijednostima na skali. Percepcija pogoršanja života uslijed pandemije pokazala se značajno pozitivno povezanom s razinom doživljenog stresa, no ne i s dobi ili spolom učitelja/ica. Međutim, učitelji/ce razredne nastave procijenili su pogoršanje svog svakodnevnog života značajno većim nego učiteljice/ce predmetne nastave. Navedeno može upućivati na dodatne specifične izazove koje imaju učitelji/ce u odgojno-obrazovnom radu s mlađom djecom tijekom pandemije koji se prelijevaju na doživljaj svakodnevnog života učitelja/ica.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2019-04-6198 - Dobrobit djeteta u kontekstu obitelji (CHILD-WELL) (Brajša-Žganec, Andreja, HRZZ - 2019-04) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb