Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1156629

Samoprocjena utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na svakodnevicu osnovnoškolskih učitelja/ica


Hanzec Marković, Ivana; Džida, Marija; Kotrla Topić, Marina
Samoprocjena utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na svakodnevicu osnovnoškolskih učitelja/ica // 28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života - kako psiholozi mogu pomoći? – sažetci priopćenja / Kalebić Maglica, Barbara ; Miletić, Irena (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2021. str. 21-21 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1156629 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Samoprocjena utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na svakodnevicu osnovnoškolskih učitelja/ica
(Self-assessment of the impact of the COVID-19 pandemic on the everyday life of primary school teachers)

Autori
Hanzec Marković, Ivana ; Džida, Marija ; Kotrla Topić, Marina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života - kako psiholozi mogu pomoći? – sažetci priopćenja / Kalebić Maglica, Barbara ; Miletić, Irena - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2021, 21-21

ISBN
978-953-49429-1-8

Skup
28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života - kako psiholozi mogu pomoći?

Mjesto i datum
Online, 10.11.2021. - 13.11.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
COVID-19 ; stres ; učitelji ; razredna i predmetna nastava
(COVID-19 ; stress ; teachers ; class teachers ; primary school subject teachers)

Sažetak
Pandemija bolesti COVID-19 rezultirala je velikim promjenama u odvijanju obrazovnog procesa, jer se nastava u cijelosti ili jednim dijelom tijekom školske godine 2020./2021. odvijala na daljinu. Istraživanja pokazuju da je većina učitelja/ica percipirala izrazito ili u priličnoj mjeri povećanje zahtjevnosti svog posla u tim uvjetima, što se zasigurno odrazilo na profesionalni, ali i svakodnevni život učitelja/ica. Cilj ovog istraživanja bio je stoga ispitati stres i percepciju utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na svakodnevni život učitelja i učiteljica osnovnih škola. Istraživanje je provedeno tijekom školske godine 2020./2021. kao dio prvog vala prikupljanja podataka u okviru projekta CHILD-WELL, financiranog od strane Hrvatske zaklade za znanost. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 150 učitelja/ica (Mdob=45, 10, SD=9, 86 ; 88, 2% žena), u jednakom omjeru iz razredne i predmetne nastave, iz 15 osnovnih škola s područja Varaždinske i Osječko-baranjske županije. Uz osnovne socidemografske podatke, učitelji/ce su procjenjivali doživljaj stresa u proteklih mjesec dana te percipirano pogoršanje svakodnevnog života uslijed pandemije bolesti COVID-19. Rezultati su pokazali da su učitelji i učiteljice u prosjeku doživljavali niske razine stresa, dok su pogoršanje svog života uslijed pandemije bolesti COVID-19 procijenili srednjim vrijednostima na skali. Percepcija pogoršanja života uslijed pandemije pokazala se značajno pozitivno povezanom s razinom doživljenog stresa, no ne i s dobi ili spolom učitelja/ica. Međutim, učitelji/ce razredne nastave procijenili su pogoršanje svog svakodnevnog života značajno većim nego učiteljice/ce predmetne nastave. Navedeno može upućivati na dodatne specifične izazove koje imaju učitelji/ce u odgojno-obrazovnom radu s mlađom djecom tijekom pandemije koji se prelijevaju na doživljaj svakodnevnog života učitelja/ica.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
IP-2019-04-6198 - Dobrobit djeteta u kontekstu obitelji (CHILD-WELL) (Brajša-Žganec, Andreja, HRZZ - 2019-04) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

konferencija2021.psihologija.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Hanzec Marković, Ivana; Džida, Marija; Kotrla Topić, Marina
Samoprocjena utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na svakodnevicu osnovnoškolskih učitelja/ica // 28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života - kako psiholozi mogu pomoći? – sažetci priopćenja / Kalebić Maglica, Barbara ; Miletić, Irena (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2021. str. 21-21 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Hanzec Marković, I., Džida, M. & Kotrla Topić, M. (2021) Samoprocjena utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na svakodnevicu osnovnoškolskih učitelja/ica. U: Kalebić Maglica, B. & Miletić, I. (ur.)28. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Izazovi suvremenog života - kako psiholozi mogu pomoći? – sažetci priopćenja.
@article{article, author = {Hanzec Markovi\'{c}, Ivana and D\v{z}ida, Marija and Kotrla Topi\'{c}, Marina}, year = {2021}, pages = {21-21}, keywords = {COVID-19, stres, u\v{c}itelji, razredna i predmetna nastava}, isbn = {978-953-49429-1-8}, title = {Samoprocjena utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na svakodnevicu osnovno\v{s}kolskih u\v{c}itelja/ica}, keyword = {COVID-19, stres, u\v{c}itelji, razredna i predmetna nastava}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {online} }
@article{article, author = {Hanzec Markovi\'{c}, Ivana and D\v{z}ida, Marija and Kotrla Topi\'{c}, Marina}, year = {2021}, pages = {21-21}, keywords = {COVID-19, stress, teachers, class teachers, primary school subject teachers}, isbn = {978-953-49429-1-8}, title = {Self-assessment of the impact of the COVID-19 pandemic on the everyday life of primary school teachers}, keyword = {COVID-19, stress, teachers, class teachers, primary school subject teachers}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {online} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font