Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1156435

Jezičnometodička funkcionalnost dramskih tekstova u svjetlu poučavanja vokativnih komunikacijskih uloga


Božanić, Petra
Jezičnometodička funkcionalnost dramskih tekstova u svjetlu poučavanja vokativnih komunikacijskih uloga // Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup "Čitatelj i čitanje u digitalno doba": knjiga sažetaka / Togonal, Marijana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021. str. 50-52 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1156435 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Jezičnometodička funkcionalnost dramskih tekstova u svjetlu poučavanja vokativnih komunikacijskih uloga
(Methodical Functionality of Drama Texts in the Context of Teaching Vocative Communication Functions)

Autori
Božanić, Petra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup "Čitatelj i čitanje u digitalno doba": knjiga sažetaka / Togonal, Marijana - Zagreb : Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021, 50-52

ISBN
978-95-8014-61-1

Skup
Međunarodni inderdisciplinarni znanstveni skup: Čitatelj i čitanje u digitalno doba

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan

Ključne riječi
dramski tekst, lingvometodički predložak ; nastava hrvatskoga jezika ; vokativ
(Croatian language teaching ; drama text ; methodical template ; vocative)

Sažetak
Funkcionalna jezikoslovna paradigma komunikaciju predstavlja kao jednu od najvažnijih jezičnih funkcija u društvu pri čemu značenje dobiva važnu ulogu, a u središtu je jezična izvedba, za razliku od formalne lingvistike koja jezične oblike opisuje neovisno o komunikacijskome kontekstu. Upravo se komunikacijska uloga nameće kao razlikovna svojstvenost kategorije vokativnosti, no poimanje se vokativa nerijetko sužava isključivo na njegov formalno-gramatički, tj. morfološki i/ili sintaktički aspekt. Lingvometodički predlošci u nastavi hrvatskoga jezika predstavljaju tekstove kojima se usvajaju jezični sadržaji, a dramski tekstovi jedan su od mogućih izvora. Istraživački je problem ovoga rada usmjeren na mogućnosti primjene dramskih tekstova prilikom poučavanja vokativnih komunikacijskih funkcija s obzirom na to da su ona slabije i/ili površno zastupljena u suvremenim osnovnoškolskim i srednjoškolskim udžbenicima hrvatskoga jezika, što je potvrđeno prethodnim istraživanjima, a predstavljaju neizostavan segment poučavanja vokativa u odnosu na njegovu komu- nikacijsku usmjerenost. Stoga se ovim radom želi ustvrditi u kolikoj su mjeri i na koji način dramski tekstovi u navedenome kontekstu zastupljeni kao lingvometodički predlošci pri poučavanju vokativa u aktualnim osnovnoškolskim i srednjoškolskim udžbenicima hrvatskoga jezika odabranima za školsku godinu 2021./2022. prema odluci Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske. Nadalje, u radu će se iznijeti i smjernice za implementiranje vokativnih komunikacijskih uloga u nastavu hrvatskoga jezika preko dramskih tekstova koji su inherentno markirani afektivnošću predstavljajući primjere obrazaca govorenoga jezika te bivajući tako funkcionalni za definiranje i prepoznavanje različitih vokativnih komunikacijskih funkcija. Metodologija je rada tako usmjerena na povezivanje vokativnih pragmatičko-semantičkih obilježja i obilježja dramskoga teksta u nastavi hrvatskoga jezika. Ovaj pristup doprinosi ostvarenju unutarpredmetne povezanosti dvaju područja predmetnoga kurikula: "Hrvatski jezik i komunikacija" te "Književnost i stvaralaštvo", ali i otvaranju prostora komunikacijskim ulogama jezičnih oblika u nastavi s naglaskom na govorne jezične realizacije te važnost izvanjezičnoga konteksta koje pruža primjena dramskoga teksta kao lingvometodičkoga predloška čime se uz stjecanje jezičnih znanja doprinosi i ovladavanju jezične komunikacijske kompetencije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Petra Božanić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Božanić, Petra
Jezičnometodička funkcionalnost dramskih tekstova u svjetlu poučavanja vokativnih komunikacijskih uloga // Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup "Čitatelj i čitanje u digitalno doba": knjiga sažetaka / Togonal, Marijana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021. str. 50-52 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
Božanić, P. (2021) Jezičnometodička funkcionalnost dramskih tekstova u svjetlu poučavanja vokativnih komunikacijskih uloga. U: Togonal, M. (ur.)Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup "Čitatelj i čitanje u digitalno doba": knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Bo\v{z}ani\'{c}, Petra}, editor = {Togonal, M.}, year = {2021}, pages = {50-52}, keywords = {dramski tekst, lingvometodi\v{c}ki predlo\v{z}ak, nastava hrvatskoga jezika, vokativ}, isbn = {978-95-8014-61-1}, title = {Jezi\v{c}nometodi\v{c}ka funkcionalnost dramskih tekstova u svjetlu pou\v{c}avanja vokativnih komunikacijskih uloga}, keyword = {dramski tekst, lingvometodi\v{c}ki predlo\v{z}ak, nastava hrvatskoga jezika, vokativ}, publisher = {Hrvatsko katoli\v{c}ko sveu\v{c}ili\v{s}te}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bo\v{z}ani\'{c}, Petra}, editor = {Togonal, M.}, year = {2021}, pages = {50-52}, keywords = {Croatian language teaching, drama text, methodical template, vocative}, isbn = {978-95-8014-61-1}, title = {Methodical Functionality of Drama Texts in the Context of Teaching Vocative Communication Functions}, keyword = {Croatian language teaching, drama text, methodical template, vocative}, publisher = {Hrvatsko katoli\v{c}ko sveu\v{c}ili\v{s}te}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font