Pregled bibliografske jedinice broj: 1156434
Analiza organizacijskih vrijednosti triju najvećih banaka u Republici Hrvatskoj
Analiza organizacijskih vrijednosti triju najvećih banaka u Republici Hrvatskoj // Et2er - ekonomija, turizam, telekomunikacje i računarstvo, 3 (2021), 2; 243-253 (recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 1156434 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza organizacijskih vrijednosti triju najvećih
banaka u Republici Hrvatskoj
(Analysis of organizational values of three of the
biggest Croatian banks)
Autori
Lacković, Stjepan ; Šporčić, Mateja
Izvornik
Et2er - ekonomija, turizam, telekomunikacje i računarstvo (2670-8930) 3
(2021), 2;
243-253
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
identitet organizacije ; organizacijska kultura ; organizacijske vrijednosti
(organizational culture ; organizational identity ; organizational value)
Sažetak
U posljednja tri desetljeća sve se intenzivnije istražuje organizacijska kultura, njezina važnost za organizaciju kao i elementi od kojih se sastoji. Taj trend posljedica je promjene u filozofiji upravljanja organizacijom, koja se prije svega očituje u sve većem naglasku na čovjeka, koji postaje najvrjednija imovina organizacije. Organizacijskom kulturom regulira se ponašanje zaposlenika unutar organizacije, no ona je, kao sustav zajedničkih vrijednosti, normi ponašanja, značenja i vjerovanja, vizije i svrhe, ujedno i osnova za stvaranje identiteta i imidža organizacije te iznimno važan čimbenik uspjeha organizacije, odnosno ostvarenja njezinih komunikacijskih i poslovnih ciljeva. Ovaj rad fokusira se upravo na značaj i funkciju organizacijske kulture kao alata u izgradnji korporativnog identiteta organizacije. Istraživanje provedeno u ovom radu fokusira se na organizacijske vrijednosti kao temeljne elemente organizacijske kulture. Organizacijskim se vrijednostima pristupa analizom sadržaja, odnosno kvalitativnom istraživačkom metodom interpretativnog karaktera, a predmet su istraživanja tri banke s najvećim tržišnim udjelom u Republici Hrvatskoj (Zagrebačka banka, Privredna banka Zagreb, Erste banka). Pokušava se odgovoriti na pitanja o tome na kojim vrijednostima istraživane organizacije temelje svoju organizacijsku kulturu, koje su temeljne, a koje periferne vrijednosti, koje su sličnosti i razlike u načinu definiranja vrijednosti te kakav se identitet i imidž komunicira putem definiranih vrijednosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište s pravom javnosti Baltazar Zaprešić