Pregled bibliografske jedinice broj: 1156343
INOVACIJA KAO POKRETAČ EKONOMSKOG RAZVOJA
INOVACIJA KAO POKRETAČ EKONOMSKOG RAZVOJA // Časopis za Ekonomiju i tržišne komunikacije / Grandov, Zorka ; Jakupović, Sanel (ur.).
Banja Luka: Panevropski univerzitet Apeiron, 2020. str. 230-249 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1156343 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
INOVACIJA KAO POKRETAČ EKONOMSKOG
RAZVOJA
(INNOVATION AS A DRIVER OF THE ECONOMIC
DEVELOPMENT)
Autori
Novaković, Vesna ; Peulić, V ; Matijević G ;
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Časopis za Ekonomiju i tržišne komunikacije
/ Grandov, Zorka ; Jakupović, Sanel - Banja Luka : Panevropski univerzitet Apeiron, 2020, 230-249
Skup
9. međunarodni naučni skup o ekonomskom razvoju i životnom standardu (EDASOL 2019)
Mjesto i datum
Banja Luka, Bosna i Hercegovina, 15.11.2019. - 16.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
inovacije, tehnologija, ekonomski razvoj
(innovation, technology, economic development)
Sažetak
Nauka i tehnologija su glavni pokretači i ključni faktori ekonomskog i društvenog razvoja. Sve više se govori o društvu i ekonomiji koji su zasnovani na znanju (Knowledge based economy), a koji se baziraju na kreativnosti i inovacijama. Samim tim, transfer tehno- logije se vidi kao razvoj, prenos i usvajanje novih znanja, tehnika, tehnologija i osnov za teh- nološki napredak. U literaturi o inovacijama najčešće se može naći konstatacija da inovacije kreiraju nešto novo s ciljem zadovoljenja određenih potreba za kojima postoji potražnja na tržištu. Međutim, smatram da je to potrebno da se promjeni, pogotovo u stavovima mladih ljudi. Naime, odavno je poznato i u teoriji marketinga defi nisano da se potrebe ljudi kreira- ju, a ne da se potrebe potrošača jave, pa da tržište zadovoljava njihove potrebe. Kotler je jasno rekao da je najbolje da se proizvod kreira i nametne potrošačima kao potreba na prvoj ste- penici Maslovljeve teorije hijerarhije potreba. Autori Montonen i Erikson su prikazali novi način predavanja i učenja o inovacijama, kroz rad koji je pripreman kao studija slučaja u trajanju od šest godina, sa fokusom na proizvodno orijentisanu industriju. Iz ove perspektive glavni zadatak predavanja i učenja o inovacijama jeste da se pruži praktična kompetencija, koja je bazirana na razumijevanju kako i s kim bi trebalo da se radi, koju vrstu aktivnosti, zadataka i rutina je potrebno provesti, koji su hrabri potezi, emocije, znanje, kompetencije, norme i vrijednosti obuhvaćene inovacijama. U ovom radu će biti predočene teorijske osnove o inovacijama, prikazaće se osnovne tipologije inovacija, izvori ideja kao potencijalni nosioci promjena kao i značaj inovacija u privrednom razvoju jedne države.
Izvorni jezik
Hrvatski
Poveznice na cjeloviti tekst rada:
Pristup cjelovitom tekstu rada www.emc-review.com www.edasol-au.comCitiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Science Citation Index Expanded (SCI-EXP)