Pregled bibliografske jedinice broj: 1156244
POSEBNI RAZREDNI ODJELI U REDOVITOJ SREDNJOJ ŠKOLI: ISKUSTVA IZ PERSPEKTIVE UČENIKA, RODITELJA, NASTAVNIKA I STRUČNIH SURADNIKA
POSEBNI RAZREDNI ODJELI U REDOVITOJ SREDNJOJ ŠKOLI: ISKUSTVA IZ PERSPEKTIVE UČENIKA, RODITELJA, NASTAVNIKA I STRUČNIH SURADNIKA, 2021., doktorska disertacija, Pravni fakultet Sveučilišta, Zagreb
CROSBI ID: 1156244 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
POSEBNI RAZREDNI ODJELI U
REDOVITOJ SREDNJOJ ŠKOLI:
ISKUSTVA IZ PERSPEKTIVE UČENIKA,
RODITELJA, NASTAVNIKA I
STRUČNIH SURADNIKA
(SPECIAL CLASSES IN A REGULAR HIGH
SCHOOL: EXPERIENCES FROM THE
PERSPECTIVE OF STUDENTS, PARENTS,
TEACHERS AND PROFESSIONAL
ASSOCIATES)
Autori
Nižić, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Pravni fakultet Sveučilišta
Mjesto
Zagreb
Datum
10.05
Godina
2021
Stranica
350
Mentor
Zdravka Leutar
Ključne riječi
simbolički interakcionizam ; srednjoškolsko obrazovanje ; posebni razredni odjeli ; učenici s teškoćama u razvoju ; roditelji djece s teškoćama u razvoju
(symbolic interactionism ; secondary education ; special classes ; students with disabilities ; parents of children with disabilities)
Sažetak
Polazeći iz perspektive simboličkoga interakcionizma, rad se bavi iskustvima sudionika posebnoga razrednog odjela kao oblika obrazovanja za učenike s teškoćama u razvoju. Provedeno je kvalitativno istraživanje kojemu je cilj bio dobiti uvid u iskustva i perspektivu učenika s teškoćama u razvoju, njihovih roditelja, nastavnika, stručnih suradnika, kao i učenika redovitih razrednih odjela. Istraživanje je provedeno metodom polustrukturiranoga intervjua s ukupno 56 sudionika, uz poštivanje svih preporučenih etičkih načela. Za obradu podataka korištena je tematska analiza. Rezultati upućuju na to da obrazovanje u posebnome razrednom odjelu za sudionike ima pozitivna iskustva i mnoge prednosti. S druge strane, negativna iskustva sudionika uglavnom su u svezi s nedostatnim financijskim i stručnim resursima. Identificirani su čimbenici prevladavajuće pozitivne interakcije među sudionicima. Nastavnici, roditelji i stručni suradnici se slažu kako je poseban razredni odjel prikladniji oblik obrazovanja kada je riječ o učenicima s većim stupnjem intelektualnih teškoća. Rezultati ukazuju na specifičnosti uloge nastavnika i stručnih suradnika u posebnim razrendim odjelima, kao i na važnost uloge roditelja u obrazovanju učenika. Kao glavnu svrhu srednjoškolskoga obrazovanja učenika s teškoćama u razvoju vide pripremu učenika za samostalan život i socijalizaciju. Činitelji neučinkovitosti obrazovnoga sustava predstavljaju ograničenja za radno osposobljavanje učenika. U odnosu učenika redovitih razrednih odjela prema učenicima posebnih razrednih odjela je dominantna stigmatizacija i milosrdan pristup. Rezultati upućuju na to da obrazovanja u posebnom razrednom odjelu za sudionike nosi pozitivna iskustva i mnoge prednosti. S druge strane, negativna iskustva sudionika uglavnom su vezana uz nedostatne financijske i stručne resurse. Poseban razredni odjel kao oblik obrazovanja učenika intelektualnim teškoćama ima mnoge prednosti, no kvaliteta obrazovanja uvelike ovisi o društveno-ekonomskome kontekstu u kojemu se organizira. Temeljem rezultata istraživanja može se zaključiti da su posebni razredni odjeli u srednjoj školi oblik obrazovanja koji je poželjno zadržati sve dok sustav ne omogući uvjete za inkluzivno obrazovanje koje će biti korisno svim učenicima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-066-0000000-3617 - SOCIJALNI POLOŽAJ STARIJIH I OSOBA S INVALIDITETOM U HRVATSKOJ I ZEMLJAMA EU (Leutar, Zdravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb
Profili:
Zdravka Leutar
(mentor)