Pregled bibliografske jedinice broj: 1156024
Šumski dječji vrtić u Danskoj i Hrvatskoj
Šumski dječji vrtić u Danskoj i Hrvatskoj, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 1156024 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Šumski dječji vrtić u Danskoj i Hrvatskoj
(Forest kindergarten in Denmark and Croatia)
Autori
Antunović, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
20.09
Godina
2021
Stranica
41
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Mlinarević, Vesnica
Ključne riječi
šumski dječji vrtići, šumska pedagogija, održivi razvoj, rani i predškolski odgoj, predškolski odgoj u Danskoj, predškolski odgoj u Hrvatskoj
(forest kindergartens, forest pedagogy, sustainable development, early and preschool education, preschool education in Denmark, preschool education in Croatia)
Sažetak
Klimatske promjene i suvremeni ekološki problemi najviše su uzrokovani načinom ekonomskog rasta razvijenih zemalja. Urbanizacijom su se smanjile zelene površine. Održivi razvoj od aktualnog problema prerastao u imperativ razvoja suvremene civilizacije. Budući da se vrijednosti, stavovi i obrasci ponašanja usvajaju u najranijoj životnoj dobi, upravo je to trenutak kada odgoj i obrazovanje za održiv razvoj treba početi. Šuma je izuzetna i zdrava lokacija za učenje koja omogućava osjetilna iskustva, puno više nego drugi ekosustavi, potiče sposobnost promatranja i slušanja, stimulira socijalne interakcije među djecom, a šumski dječji vrtići idealno su mjesto iskustvenog učenja. U radu će se predstaviti šumski dječji vrtići u Danskoj i Hrvatskoj, analizirati će se prednosti i nedostaci ovih dječjih vrtića u odnosu na druge dječje vrtiće. Dati smjernice implementacije sadržaja šumske pedagogije u radu s djecom predškolske dobi. Na osnovu proučene literature došlo se do zaključaka kako šumski dječji vrtići djeci predškolske dobi pružaju mogućnost većeg boravka djece u prirodi. Izraženiji su pozitivni učinci na dječji psihofizički razvoj u odnosu na konvencionalne vrtiće. U šumskim dječjim vrtićima zastupljeniji su sadržaji ekološkog odgoja čime djeca dobivaju i bolje temelje za održiv način života. Šumski dječji vrtići nedovoljno su zastupljeni u Republici Hrvatskoj u odnosu na Dansku i općenito.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek