Pregled bibliografske jedinice broj: 1155878
Primjena Robbinsovog modela organizacije na arhitekturu organizacije školskog sustava Republike Hrvatske
Primjena Robbinsovog modela organizacije na arhitekturu organizacije školskog sustava Republike Hrvatske // Knjižca Sažetaka / Miliša, Zlatko ; Papo, Demian ; Potlimbrzović, Hrvoje (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 59-60 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1155878 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena Robbinsovog modela organizacije na arhitekturu organizacije školskog sustava Republike Hrvatske
(Application of Robbins' model of organization to the architecture of the organization of the school system of the Republic of Croatia)
Autori
Spasenovski, nemanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjižca Sažetaka
/ Miliša, Zlatko ; Papo, Demian ; Potlimbrzović, Hrvoje - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021, 59-60
ISBN
978-953-314-161-9
Skup
1. kongres Centra za interdisciplinarna istraživanja Filozofskog fakulteta Osijek: Interdisciplinarnost u teoriji i praksi
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 04.11.2021. - 05.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
Arhitektura organizacije, školski sustav, organizacija, Stephen Robbins
(Organization architecture, school system, organization, Stephen Robbins)
Sažetak
Sažetak na hrvatskom jeziku (900–1500 znakova s razmacima) Školski sustav je podsustav društva. Teorija sustava ističe sustav kao cjelinu te objašnjavanja zakonitosti postanka i razvoja organizacije te ponašanja sustava s ciljem stvaranja metoda i reda u proučavanju i rješavanju problema. Termin organizacija izvodimo iz grčke riječi organon. Nastanak organizacije uvjetovala je podjela rada. Podjela rada objašnjava društvenu strukturu, razvitak profesije i funkcioniranje različitih podsustava i cjeline organizacije. Obrazovanje možemo promatrati kao dinamičan proces koji u današnje vrijeme zahtjeva da se njime efikasno i efektivno upravlja te vodi s ciljem postizanja ukupne tržišne prednosti, kako samih pojedinaca (korisnika) tako i organizacijskih kolektiva (škola). Uslijed postmodernističkih promjena koje zahvaćaju sve aspekte društvenog života, posljedično i obrazovanje, nužno je da obrazovni sustav, točnije oni koji njime upravljaju, imaju kvalitetne odgovore ukoliko ga se želi učiniti konkurentnim i kurentnim na tržištu. Kvalitetna rješenja u organizacijskom smislu nisu uvjetovana jedino tržišnom konkurentnošću, već i potrebom za očuvanjem humanističke komponente koju obrazovni sustav predstavlja. Odgoj i obrazovanje su obraz svake nacije. U vezi s rečenim potrebno je razviti efikasne mehanizme i efikasan strateški menadžment u sektoru obrazovanja, koji će omogućiti da se dobiju adekvatne, prave i provjerljive informacije o realnim obrazovnim potrebama koje postoje unutar određene društvene zajednice. Bez usklađivanja tržišta rada i obrazovanja nije moguće ostvariti ciljeve i zadatke obrazovanja na kvalitetan i efikasan način. Cilj ovog rada je prikazati važnost strateškog upravljanja navedenim sektorom upravo zbog značajnosti obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)