Pregled bibliografske jedinice broj: 1155874
Konzumerizam u pedagoškim časopisima
Konzumerizam u pedagoškim časopisima // Prvi znanstveni kolokvij Poslijediplomskoga sveučilišnog studija Pedagogija i kultura suvremene škole - Kultura suvremene škole
Osijek, Hrvatska, 2021. (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, ostalo, znanstveni)
CROSBI ID: 1155874 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konzumerizam u pedagoškim časopisima
(Consumerism in pedagogical journals)
Autori
Spasenovski, Nemanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, ostalo, znanstveni
Skup
Prvi znanstveni kolokvij Poslijediplomskoga sveučilišnog studija Pedagogija i kultura suvremene škole - Kultura suvremene škole
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 04.06.2021. - 05.06.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
analiza sadržaja ; komercijalizacija djetinjstva ; konzumerizam ; pedagogijska teorija ; pedagoške implikacije konzumerizma
(pedagogical theory ; consumerism ; content analysis ; commercialization of childhood ; pedagogical implications of consumerism)
Sažetak
Ovaj se rad bavi otkrivanjem zastupljenosti fenomena konzumerizma u pedagogijskoj teoriji. Konzumerizam je potpuno neistraženo pitanje u pedagogijskoj literaturi, a to će biti potvrđeno empirijskim dijelom ovoga rada. Pored toga konzumerizam postaje prevladavajuća kulturalna i društvena ideologija zavođenja djece i mladih i zbog toga on ne smije biti isključivo ekonomski fenomen i predmet istraživanja ekonomije. U radu je konstatirano da je konzumerizam društveni fenomen koji se očituje u trenutku kada potrošnja dolazi visoko na listu ljudskih prioriteta ili postaje i sama svrha ljudskog postojanja i samim time ga moramo što prije dovesti u interes pedagogijske znanosti. Svrha ovog istraživanja je stoga utvrditi zastupljenost tema koje se dotiču fenomena konzumerizma u hrvatskim znanstvenim pedagoškim časopisima, te ustanoviti koliko su se u razdoblju od 2010. do, posljednjih brojeva koji su izašli, 2021. godine znanstvenici bavili ovom tematikom. Analizirani su aktivni znanstveni časopisi Školski vjesnik, Život i škola, Metodički ogled, Metodički obzori, Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, Napredak, Odgojno-obrazovne teme, Acta Iadertina, Magistra Iadertina te trenutno neaktivna Pedagogijska istraživanja koja su izlazila do 2015. godine. U analizi podataka koristila se kvantitativna analiza sadržaja primjerena za ovu analizu jer se njome sistematično sažima velik broj riječi teksta u manje kategorije sadržaja. Utvrđeno je da postoji 25 znanstvenih i stručnih radova koji se bave pedagoškim implikacijama konzumerizma. Pitanje konzumerizma stoga moramo aktualizirati kao važno pedagoško pitanje, a pedagogijska znanost mora postaviti snažne teorijske okvire s ciljem razvijanja pedagoške prakse osnaživanja djece da ne budu žrtve svakodnevnog konzumerističkog okruženja u kojemu odrastaju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Socijalne djelatnosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Napomena
Rad čeka recenziju za objavu u Zborniku radova.