Pregled bibliografske jedinice broj: 1155647
Digitalne vještine učenika srednjih škola i aktivno sudjelovanje u društvu
Digitalne vještine učenika srednjih škola i aktivno sudjelovanje u društvu, 2018., diplomski rad, diplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 1155647 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Digitalne vještine učenika srednjih škola i aktivno
sudjelovanje u društvu
(Digital skills of young people and active
participation in society)
Autori
Žilić, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za informacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
28.09
Godina
2018
Stranica
53
Mentor
Cupar, Drahomira
Ključne riječi
digitalne vještine ; aktivno sudjelovanje u društvu ; učenici srednjih škola
(digital skills ; active participation in society ; high school students)
Sažetak
Digitalne vještine smatraju se ključnim preduvjetom za nastanak informacijskog društva, budući da digitalna tehnologija od pojedinca zahtijeva novi set vještina koje nadilaze čitanje, pisanje i računanje. S obzirom na to da je današnje društvo uvjetovano korištenjem tehnologije, upravo će digitalne vještine omogućiti potpun i slobodan pristup informacijama i na posljetku, aktivno društveno sudjelovanje. Pri istraživanju digitalnih vještina osobito su zanimljiva skupina mladi ljudi, koji se i dalje nalaze u sustavu obrazovanja, koji moraju naučiti koristiti digitalne medije te razviti svijest o njihovim pozitivnim, ali i negativnim stranama. U ovom radu prikazano je istraživanje digitalnih vještina učenika srednjih škola Zadarske županije. Svrha je ovog rada pružiti podatke o samoprocijenjenjenoj razini digitalnih vještina kod učenika srednjih škola te podatke o korištenju interneta za sudjelovanje u društvu, dok je cilj rada analizirati samoprocijenjenu razinu digitalnih vještina mladih u Zadarskoj županiji, te istražiti jesu li mladi sa samoprocijenjenom višom razinom razvijenosti digitalnih vještina skloniji aktivno sudjelovati u društvu. Istraživanje je provedeno u lipnju 2018. te rujnu 2018.godine putem anketnog upitnika, u istraživanju je sudjelovalo 150 učenika srednjih škola. Ispitanici samoprocjenjuju relativno visoku razinu digitalnih vještina, što se ponajviše odnosi na operativne, komunikacijske i informacijske vještine. Nadalje, aktivno sudjelovanje u društvu djelomično je povezano s digitalnim vještinama (formalnim i informacijskim vještinama), a informacije na internetu utječu na društvenu aktivnost kod učenika, osobito u pogledu izlaska na građanske izbore. Rezultati ovog rada mogu se koristiti kao početna točka pri daljnjem istraživanju digitalnih vještina kod učenika, a mogu služiti i kao smjernica pri osmišljavanju obrazovnih i edukativnih sadržaja za učenike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti