Pregled bibliografske jedinice broj: 1155623
Istraživanje spremnosti za plaćanjem domaćih proizvoda u Ličko-senjskoj županiji
Istraživanje spremnosti za plaćanjem domaćih proizvoda u Ličko-senjskoj županiji // Zbornik radova
Gospić, 2013. str. 219-227 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1155623 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje spremnosti za plaćanjem domaćih proizvoda u Ličko-senjskoj županiji
(Survey of readiness for payment of domestic products in Lika-Senj County)
Autori
Tonković Pražić, Ivana ; Devčić, Kristina ; Jergović, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova
/ - Gospić, 2013, 219-227
ISBN
978-953-56202-3-5
Skup
1. interdisciplinarna znanstveno-stručna konferencija s međunarodnim sudjelovanjem "Održivi razvoj ruralnih krajeva"
Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 17.10.2013. - 18.10.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
faktorska analiza ; klaster analiza ; Ličko-senjska županija ; potrošačka etnocentričnost
(factor analysis ; cluster analysis ; Lika-Senj County ; consumer ethnocentrism)
Sažetak
Spremnost za plaćanje domaćih proizvoda potrebno je razumjeti i istraživati pogotovo u vrijeme ekonomske krize kada za nacionalne ekonomije postaje relevantno usmjeravati potražnju prema domaćim proizvodima. Cilj ovog istraživanja je ispitati preferencije potrošača prema domaćim proizvodima te segmentirati potrošače prema navedenom kriteriju kako bi domaći proizvođači mogli kreirati učinkovitije strategije za različite segmente potrošača u Ličko-senjskoj županiji. U svrhu istraživanja konstruiran je anketni upitnik, a ispitanici su u uzorak izabrani prema principu jednostavnog slučajnog uzorka. Provedena je faktorska i klaster analiza. Faktorska analiza dala je tri faktora: niži, srednji i viši cjenovni razred. Klaster analiza pokazala je postojanje dva segmenta potrošača, potošački etnocentrične kupce i potrošački neetnocentrične kupce. Dobiveni rezultati imaju implikacije za marketinšku praksu u Ličko-senjskoj županiji, najznačajnije za domaće proizvođače i prodavače. Oni bi mogli biti od pomoći prodavačima i proizvođačima prilikom kreiranja efikasnije marketinške strategije usmjerene prema povećanju prodaje potrošačima u Ličko-senjskoj županiji, vodeći računa o različitim segmentima potrošača s obzirom na njihovu spremnost za plaćanjem domaćih proizvoda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište "Nikola Tesla" u Gospiću