Pregled bibliografske jedinice broj: 1155617
Vršnjačka potpora studentima s invaliditetom u visokom obrazovanju: Iskustva studenata
Vršnjačka potpora studentima s invaliditetom u visokom obrazovanju: Iskustva studenata // SPECIJALNA EDUKACIJA I REHABILITACIJA DANAS / Vuković, Mile (ur.).
Beograd: Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2013. str. 149-149 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1155617 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vršnjačka potpora studentima s invaliditetom u
visokom obrazovanju: Iskustva studenata
(Peer support to students with disabilities in higher
education: Students’ experience)
Autori
Ferić Šlehan, M ; Kranželić, V., Kiš Glavaš, L.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
SPECIJALNA EDUKACIJA I REHABILITACIJA DANAS
/ Vuković, Mile - Beograd : Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2013, 149-149
ISBN
978-86-6203-032-0
Skup
VII međunarodni naučni skup The Seventh International Scientific Conference SPECIAL EDUCATION AND REHABILITATION TODAY
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 27.09.2013. - 29.09.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
studenti s invaliditetom, jednake mogućnosti, sveučilišni predmet, visokoškolsko obrazovanje
(students with disabilities, equal opportunities, university course, higher education)
Sažetak
Cilj rada je prikazati rezultate evaluacije procesa i učinka predmeta VPSSI – Vršnjačka potpora studentima s invaliditetom (dvije godine izvođenja predmeta). Predmet je razvijen kao jedna od aktivnosti unutar Tempus projekta Education for Equal Opportunities at Croatian Universities – EduQuality (www.eduquality-hr.com). Cilj kolegija je educirati i senzibilizirati studente-asistente koji će, pružajući osnove vršnjačke potpore, kreirati takve uvijete za studente s invaliditetom kojima se može prevladati čitav niz prepreka koje organizacijski i objektivno egzistiraju u akademskom okruženju. Evaluacijom su dobiveni podaci o relevantnosti sadržaja kolegija te načinima i kvaliteti izvođenja predmeta kao i podaci o postignutim ishodima učenja te drugim dobitima za studente-asistente nakon položenog predmeta. Metode prikupljanja podataka su bile: skala procjene, anketa za studente s pitanjima otvorenog tipa te fokus grupe. Sudionici istraživanja bili su studenti-asistenti (N=22) i studenti s invaliditetom (N=22). Rezultati evaluacije govore u prilog korisnosti i uspješnosti kolegija u području senzibiliziranosti za studente s invaliditetom, osposobljenosti za pružanje vršnjačke potpore, spremnosti i sigurnosti u zagovaranju prava studenata s invaliditetom, snalaženja i promišljanja etičkih pitanja u odnosu vršnjačke potpore u akademskom i širem socijalnom okruženju i drugo. Rezultati upućuju na zaključak kako je ovakav način osiguravanja izjednačenih mogućnosti za studente s invaliditetom u sustavu visokog obrazovanja učinkovit.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb