Pregled bibliografske jedinice broj: 1155432
Teorija i praksa disleksije u obrazovanju
Teorija i praksa disleksije u obrazovanju // Knjižica sažetaka
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 34-35 (predavanje, međunarodna recenzija, prošireni sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1155432 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teorija i praksa disleksije u obrazovanju
(Theory and practice of dyslexia in education)
Autori
Dragić, Helena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, prošireni sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjižica sažetaka
/ - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021, 34-35
ISBN
978-953-314-161-9
Skup
1. kongres Centra za interdisciplinarna istraživanja Filozofskog fakulteta Osijek: Interdisciplinarnost u teoriji i praksi
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 04.11.2021. - 05.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
disleksija, jezično-govorne teškoće, čitanje, pisanje, učenik, obrazovanje.
(dyslexia, linguistic-speech difficulties, reading, disciple, education.)
Sažetak
Disleksija je najčešće definirana kao skup teškoća koje se očituju u čitanju, pisanju, orijentaciji, razumijevanju teksta, fonološkoj obradi riječi itd. Dolazi od grčke riječi „dys” (što znači slab, loš, neprimjeren) i riječi „lexsis” (jezik, riječ). Poteškoća je novijeg datuma i relativno je nepoznata javnosti. Međutim, znanstvenici su došli do zaključka da je moguće prepoznati skupinu osoba čije teškoće u vezi s jezikom i pismenošću njih čine specifičnima. Bitno obilježje disleksije je naglašena neujednačenost sposobnosti u različitim područjima. Bit će navedeni i objašnjeni pojmovi jezičnih i govorenih teškoća s osobitim naglaskom na disleksiju koja će biti posebno definirana te opisana navodeći obilježja disleksije pri čitanju, pisanju, pamćenju te vizualnoj percepciji. Obrađeni su i čimbenici predškolskog i školskog razdoblja koji mogu upućivati na disleksiju, a potom je opisana disleksija u visokom obrazovanju. Svaka osoba koja ima disleksiju ima jedinstvene potrebe i zato je potrebno što više istraživati, pisati te čitati o disleksiji kako bi se informiranost učenika, roditelja i nastavnika podigla na višu razinu. Nužno je educirati i nastavnički kadar koji treba prepoznati i pomoći u nastavnome procesu učenicima/studentima s navedenim poteškoćama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti