Pregled bibliografske jedinice broj: 1154907
Stavovi studenata prema nastavi na daljinu u vrijeme pandemije COVID-19
Stavovi studenata prema nastavi na daljinu u vrijeme pandemije COVID-19 // 25. Dani Ramira i Zorana Bujasa - knjiga sažetaka / Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2021. str. 109-109 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1154907 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi studenata prema nastavi na daljinu u vrijeme pandemije COVID-19
(Students' attitudes towards distance learning during the COVID-19 pandemic)
Autori
Kamenov, Luka ; Pavlin-Bernardić, Nina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa - knjiga sažetaka
/ Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2021, 109-109
Skup
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.09.2021. - 02.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nastava na daljinu ; akademska samoefikasnost ; ciljevi postignuća ; osobine ličnosti
(distance learning ; academic self-efficacy ; achievement goals ; personality traits)
Sažetak
Nastava na daljinu oblik je poučavanja koji se održava putem interneta. Zbog okolnosti izazvanih pandemijom COVID-19, studentima je nastava u velikoj mjeri održavana na ovaj način. Ovo je istraživanje provedeno krajem ljetnog semestra u 2020. godini, a cilj je bio ispitati stavove studenata prema nastavi na daljinu, utvrditi odnos tih stavova s različitim obilježjima studenata (osobinama ličnosti, ciljevima postignuća, akademskoj samoefikasnosti te procjeni razine stresa kojoj su bili izloženi prilikom nastave na daljinu u odnosu na klasičnu nastavu) te s različitim karakteristikama provedene nastave na daljinu. Također, željeli smo ispitati u kojoj mjeri navedene varijable objašnjavaju zadovoljstvo studenata nastavom na daljinu. Online upitnikom ispitan je prigodan uzorak od 631 studenta (76, 2% žena) svih godina studija, različitih fakulteta u Hrvatskoj. Sudionici su iskazali blago negativan stav prema nastavi na daljinu te umjereno zadovoljstvo ovim oblikom nastave. Nešto pozitivniji stav prema nastavi na daljinu iskazali su studenti društvenih i tehničkih fakulteta u odnosu na studente prirodnih fakulteta, introvertiraniji studenti, studenti s nižom razinom neuroticizma te oni s višom akademskom samoefikasnosti, dok su studenti orijentirani na ciljeve ovladavanja izbjegavanjem i izvedbe izbjegavanjem imali nešto negativniji stav. Uključeni prediktori objasnili su 57, 4% varijance zadovoljstva nastavom na daljinu, a značajnim prediktorima su se pokazali stav prema nastavi na daljinu, ekstraverzija, akademska samoefikasnost, razina stresa kojoj su studenti bili izloženi prilikom nastave na daljinu te kvaliteta komunikacije s nastavnicima. Najveći postotak varijance objasnila su dva zadnje navedena prediktora te stoga ovi rezultati predstavljaju i bitne informacije za sveučilišne nastavnike, koji djelovanjem na ove aspekte nastave mogu pridonijeti zadovoljstvu studenata nastavom na daljinu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija