Pregled bibliografske jedinice broj: 1154845
Oznake na poleđinama slika iz donacije Ante Topića Mimare Strossmayerovoj galeriji
Oznake na poleđinama slika iz donacije Ante Topića Mimare Strossmayerovoj galeriji // Materijalnost umjetničkog djela. Zbornik Dana Cvita Fiskovića VIII. / Marković, Predrag (ur.).
Zagreb: Odsjek za povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; FF Press, 2021. str. 57-66
CROSBI ID: 1154845 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Oznake na poleđinama slika iz donacije Ante Topića
Mimare Strossmayerovoj galeriji
(Markings on the Backs of Paintings from Ante Topić
Mimara's Donation to the Strossmayer Gallery)
Autori
Ferenčak, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Materijalnost umjetničkog djela. Zbornik Dana Cvita Fiskovića VIII.
Urednik/ci
Marković, Predrag
Izdavač
Odsjek za povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; FF Press
Grad
Zagreb
Godina
2021
Raspon stranica
57-66
ISBN
978-953-175-860-4
Ključne riječi
Strossmayerova galerija starih majstora HAZU ; Ante Topić Mimara ; provenijencija umjetnina ; njemačko tržište umjetnina ; poleđina slike
(Strossmayer Gallery of Old Masters ; Ante Topić Mimara ; provenance of artworks ; German art market ; back of painting)
Sažetak
Umjetnine iz zbirke Ante Topića Mimare pristigle su u Strossmayerovu galeriju bez ikakve dokumentacije o prijašnjemu podrijetlu. U nedostatku tih podataka, pri uspostavi provenijencije jednim od ključnih metodoloških postupaka izdvaja se analiza poleđina slika. Ovim su radom evidentirane, analizirane i interpretirane oznake na poleđinama izabranih slika koje doprinose njihovu cjelokupnom poznavanju. Te oznake ne svjedoče samo o transferima i promjenama vlasništva, nego i o ranijim promišljanima atribucija, intervencijama u materijalnost djela i kontekstu njihova nastanka. Ovako okupljeni rezultati vlastitih istraživanja oznaka na poleđinama ujedno pružaju uporišta kontekstualizaciji formiranja Topićeve zbirke 1930-ih i 1940-ih na njemačkome tržištu umjetnina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
Napomena
Istraživanje za ovaj rad provedeno je u okviru HERA projekta 15.080 TransCultAA (Transfer of Cultural Objects in the Alpe Adria Region in the
20th Century, http://www.transcultaa.eu). Projekt je financiran sredstvima programa Europske unije Obzor 2020 za istraživanje i inovacije, u
okviru Ugovora o dodjeli sredstava br. 649307.