Pregled bibliografske jedinice broj: 1154294
Analitički pristupi posljednjim stavcima odabranih Londonskih simfonija Josepha Haydna
Analitički pristupi posljednjim stavcima odabranih Londonskih simfonija Josepha Haydna, 2021., diplomski rad, diplomski, Muzička akademija / Odsjek za kompoziciju i teoriju glazbe, Zagreb doi:urn:nbn:hr:116:807509
CROSBI ID: 1154294 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analitički pristupi posljednjim stavcima odabranih
Londonskih simfonija Josepha Haydna
(Analytical Approaches to the Last Movements of
Selected London Symphonies by Joseph Haydn)
Autori
Renić, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Muzička akademija / Odsjek za kompoziciju i teoriju glazbe
Mjesto
Zagreb
Datum
02.09
Godina
2021
Stranica
88
Mentor
Ćurković, Ivan
Ključne riječi
glazbeni topos, sonatna teorija, teorija formalnih funkcija, kontradanca, sonatni rondo, Joseph Haydn, Londonske simfonije, rekomponirana repriza, ekspresivna paradigma
(musical topic, sonata theory, theory of formal functions, contredanse, sonata-rondo, Joseph Haydn, London Symphonies, recomposed recapitulation, expressive paradigm)
Sažetak
Fokus ovoga diplomskoga rada jest u primjeni triju američkih teorija glazbe na odabrani simfonijski opus Josepha Haydna i rasprava o dosegu potonjih teorija u formalnim i izvanglazbenim aspektima posljednjih stavaka triju Haydnovih simfonija iz kasnog stvaralaštva. Raspravi o tim aspektima dali su odjek različiti analitičari glazbe klasicizma, ali i sama autorica. Tri teorije prožimat će se kroz tri analizirana sonatna ronda čija je glavna okosnica glazbeni topos kontradance. Primjena dviju formalnih teorija objasnit će deformacije glazbenog toposa koje su bile uobičajena praksa skladatelja od početka stvaranja njegova skladateljskog opusa, a pogotovo u razvijenom, kasnijem stvaralaštvu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti