Pregled bibliografske jedinice broj: 1154286
Od Orfeja do Odiseja - pokušaj rekonstrukcije Monteverdijevog puta
Od Orfeja do Odiseja - pokušaj rekonstrukcije Monteverdijevog puta, 2020., diplomski rad, diplomski, Muzička akademija / Odsjek za muzikologiju, Zagreb doi:urn:nbn:hr:116:088214
CROSBI ID: 1154286 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Od Orfeja do Odiseja - pokušaj rekonstrukcije
Monteverdijevog puta
(From Orpheus to Odysseus - Attempts at a
Reconstruction of Monteverdi's Path)
Autori
Jukić, Marija-Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Muzička akademija / Odsjek za muzikologiju
Mjesto
Zagreb
Datum
12.02
Godina
2020
Stranica
116
Mentor
Ćurković, Ivan
Ključne riječi
Claudio Monteverdi, opera, madrigal, stile rappresentativo, opera u Veneciji
(Claudio Monteverdi, opera, madrigal, stile rappresentativo, opera in Venice)
Sažetak
Nastanak opere kao vrste moguće je podijeliti u dvije faze. Prvu čini njezino rođenje na dvorovima sjeverne Italije krajem šesnaestog stoljeće pod okriljem ideala stile rappresentativo, a drugu početak njezinog „javnog života“ na pozornicama Venecije u kasnim tridesetim godinama sedamnaestog stoljeća. Tamo su se počele razvijati karakteristike koje će definirati operu sedamnaestog i osamnaestog stoljeća: razlikovanje uloge recitativa kao mjesta u kojemu se radnja pokreće, naspram arije kao trenutka emocionalne refleksije i zaustavljanja radnje. Claudio Monteverdi bio je ključna osoba u tom procesu. U njezinom dvorskom kontekstu sudjelovao je svojom operom Orfeo, a u Veneciji Il Ritorno d'Ulisse in Patria, njegovom prvom operom za javno kazalište. S obzirom na to da s su sve Monteverdijeve opere pisane u razdoblju između ova dva djela izgubljene, cilj ovoga rada je pokušati pronaći obrise toga puta koristeći se Monteverdijevim madrigalima. Kroz analize navedenih opera i odabranih madrigala pokazat će se kako postoje povezanosti između Monteverdijevog pisanja za jednu i drugu vrstu, što znači da postoje sličnosti između Orfeja i madrigala pisanih u to doba, jednako kao i Il Ritorno d'Ulisse in Patria i madrigala pisanih u tom razdoblju. Ta teza omogućuje pretpostavku da madrigali pisani u razdoblju između jedne i druge opere odražavaju promjene koje su se u tom razdoblju počele događati u skladanju opera.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti