Pregled bibliografske jedinice broj: 1153866
Što je Osobno usmjereno planiranje i MAPS tehnika?
Što je Osobno usmjereno planiranje i MAPS tehnika? // U Maleš, D. (ur), Zrno : časopis za obitelj, vrtić i školu, XXXII, 148-149 (2021), 174-175; 36-39 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1153866 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što je Osobno usmjereno planiranje i MAPS tehnika?
(What is person-centered planning and MAPS technique?)
Autori
Krampač-Grljušić, A., Skorup, D., Jelić, R. (2021).
Izvornik
U Maleš, D. (ur), Zrno : časopis za obitelj, vrtić i školu, XXXII (0353-636X) 148-149
(2021), 174-175;
36-39
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
inkluzivno obrazovanje, osobno usmjereno planiranje, participacija, , MAPS tehnika
(inclusive education, person-centered planning, participation, MAPS)
Sažetak
Inkluzija je kompleksan proces na koji značajno utječu obiteljski procesi (uvjerenja i vrijednosti), školski procesi (nastavne aktivnosti i učiteljev pristup obrazovanju), procesi zajednice i socijalni procesi (sustav vrijednosti i politika). Utjecaji spomenutih čimbenika rezultat su interakcije među čimbenicima koji se mijenjaju kroz dječje školsko iskustvo (Hanson, M. i sur., 2001). Inkluzivno obrazovanje je pravo, a ne povlastica. Pravo sudjelovanja pripada svim sudionicima odgojno-obrazovnog procesa. Aktivno sudjelovanje pretpostavlja brojne odgovornosti koje se dijele između djece i odraslih u školi (Opačak i sur., 2019). Inkluzivne škole prihvaćaju da su svi učenici različiti, ali da svi imaju pravo na prijateljstvo i poštovanje ; vjeruju u dostojanstvo i potencijal svih učenika, roditelja i učitelja. Različitost škole i svakog razrednog odjela doživljavaju kao bogatstvo, a ne kao problem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne biotehničke znanosti, Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Aleksandra Krampač-Grljušić
(autor)