Pregled bibliografske jedinice broj: 1153785
Medovićeva oltarna pala svetog Jeronima u zagrebačkoj katedrali - kontekst nastanka i ikonografija
Medovićeva oltarna pala svetog Jeronima u zagrebačkoj katedrali - kontekst nastanka i ikonografija // Sveti Jeronim kroz vjekove. Kult i spomenici / Marin, Emilio ; Horvat-Levaj, Katarina (ur.).
Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište ; Institut za povijest umjetnosti, 2021. str. 409-426
CROSBI ID: 1153785 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Medovićeva oltarna pala svetog Jeronima u
zagrebačkoj katedrali - kontekst nastanka i
ikonografija
(Medović altarpiece of Saint Jerome in the Zagreb
Cathedral - context of creation and iconography)
Autori
Kraševac, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Sveti Jeronim kroz vjekove. Kult i spomenici
Urednik/ci
Marin, Emilio ; Horvat-Levaj, Katarina
Izdavač
Hrvatsko katoličko sveučilište ; Institut za povijest umjetnosti
Grad
Zagreb
Godina
2021
Raspon stranica
409-426
ISBN
978-953-7875-90-9
Ključne riječi
sv. Jeronim, oltar, zagrebačka katedrala, crkva sv. Ivana Krstitelja, Sebastijan Petruzzi, Herman Bolé, Mato Celestin Medović
(St Jerome, altar, Zagreb Cathedral, church of St John the Baptist, Sebastijan Petruzzi, Herman Bollé, Mato Celestin Medović)
Sažetak
Hrvatski slikar Mato Celestin Medović (1857-1920) autor je oltarne pale svetog Jeronima postavljene na istoimenom oltaru, izrađenom prema nacrtu Hermana Bolléa u zagrebačkoj katedrali. Postavljanjem toga žrtvenika zadržan je kontinuitet štovanja svetca zastupljenoga u prvostolnici na baroknom oltaru sv. Jeronima koji je izradio riječki barokno-klasicistički kipar Sebastijan Petruzzi 1783. godine. Tijekom obnove koju je proveo arhitekt Herman Bollé nakon potresa 1880. godine oltar je premješten u crkvu sv. Ivana Krstitelja na Novoj Vesi. Novi oltar sv. Jeronima svojim se stilskim odlikama oltarne arhitekture uklapa u neogotički interijer prvostolnice, a podignut je prema legatu kanonika Adolfa Vebera. Slikar Medović se zbog narudžbe za izradbu oltarne pale preselio u Zagreb, u kojem je boravio od 1895. do 1907. te ostvario neka od svojih najpoznatijih djela historijskog i sakralnog slikarstva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti