Pregled bibliografske jedinice broj: 1153738
Odabir i realizacija aktivnosti u nastavi Glazbene kulture i ponašanje učenika
Odabir i realizacija aktivnosti u nastavi Glazbene kulture i ponašanje učenika, 2021., diplomski rad, diplomski, Muzička akademija, Zagreb
CROSBI ID: 1153738 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odabir i realizacija aktivnosti u nastavi Glazbene
kulture i ponašanje učenika
(Choice and realisation of activities in compulsory
music education and students behaviour)
Autori
Bungić, Mirjam
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Muzička akademija
Mjesto
Zagreb
Datum
30.06
Godina
2021
Stranica
66
Mentor
Matoš, Nikolina
Ključne riječi
Glazbena kultura, glazbena pedagogija, glazbene aktivnosti, nastava glazbe, ponašanje učenika, stavovi učenika
(music activities, music education, music education classes, music pedagogy, student attitudes, student behaviour)
Sažetak
Namjera diplomskoga rada bila je istražiti na koji način odabir nastavnih aktivnosti te njihova realizacija u nastavi Glazbene kulture utječu na ponašanje učenika. U prvom, teorijskom dijelu rada, napravljen je pregled literature koja obuhvaća problematiku učeničkog ponašanja te pregled pedagoškog modela procjenjivanja poremećaja u ponašanju. Također, sustavno su prikazane nastavne aktivnosti, proizašle iz psihološkog i kulturno-estetskog načela, koje se mogu ostvariti u nastavi Glazbene kulture, a koje se u praksi najčešće svrstavaju u dvije kategorije: praktične i teorijske aktivnosti. Drugi dio rada temeljio se na empirijskom istraživanju koje se realiziralo u trima zagrebačkim osnovnim školama. Istraživanje se sastojalo od dva dijela: prvi dio realiziran je pomoću anketnog upitnika koji su popunjavali učenici, a drugi dio realiziran je metodom polustrukturiranog intervjua u kojemu su sudjelovale učiteljice Glazbene kulture. Rezultati istraživanja pokazali su kako je svaki oblik ponašanja učenika, u određenom trenutku, uvjetovan mnogobrojnim čimbenicima. Glazbene aktivnosti neupitno utječu na ponašanje učenika, ali ne izazivaju velika odstupanja od prihvatljivog obrasca ponašanja, za razliku od vanjskih čimbenika koji uzrokuju veća odstupanja, to jest negativne obrasce ponašanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)