Pregled bibliografske jedinice broj: 1153734
Klavirske i improvizacijske kompetencije učitelja u realizaciji nastave Solfeggia, Zbora i Glazbene kulture
Klavirske i improvizacijske kompetencije učitelja u realizaciji nastave Solfeggia, Zbora i Glazbene kulture, 2020., diplomski rad, diplomski, Muzička akademija, Zagreb
CROSBI ID: 1153734 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Klavirske i improvizacijske kompetencije učitelja
u realizaciji nastave Solfeggia, Zbora i Glazbene
kulture
(Piano-playing and improvisational teacher's
competencies in the realisation of ear-training,
choir and compulsory music education classes)
Autori
Čorak, Antonio
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Muzička akademija
Mjesto
Zagreb
Datum
25.09
Godina
2020
Stranica
64
Mentor
Matoš, Nikolina ; Kalebota, Dino
Ključne riječi
glazbeno obrazovanje, glazbena kultura, improvizacija, klavirske kompetencije, kompetencije učitelja, solfeggio, zbor
(music education, music (within compulsory education, as a school-subject), improvisation, piano competencies, teacher competencies, ear training, choir)
Sažetak
Za uspješnu realizaciju bilo kojega glazbeno- stručnog predmeta, možemo ustanoviti da sve započinje s kompetencijama učitelja. Kako je nastava glazbe gotovo nezamisliva bez klavira kao nastavnog pomagala, u ovom ću se diplomskom radu baviti klavirskim i improvizacijsko-stvaralačkim kompetencijama učitelja glazbe. U prvom dijelu rada sustavno ću podijeliti glazbeno obrazovanje na osnovnoškolsku, srednjoškolsku i visokoškolsku razinu učenja, gdje ću pritom analizirati nastavni plan i program rada pojedinih predmeta koji uključuju stjecanje klavirskih kompetencija. Nadalje, reći ću nešto o općim kompetencijama profila glazbenog pedagoga, uz koje ću rezimirati klavirske kompetencije. U potpoglavlju o improvizacijsko-stvaralačkim kompetencijama govorit ću o kreativnosti i improvizaciji općenito te pružiti prijedloge za primjenu tih vještina u nastavi. Zadnje će se poglavlje temeljiti na primjeni navedenih kompetencija u realizaciji nastave Solfeggia, Glazbene kulture i Zbora, a razlog tome je specifičan profil glazbenog pedagoga koji u pravilu najčešće realizira nastavu ovih predmeta. Naposlijetku ću pokušati rezimirati sve spoznaje koje su proizašle istraživanjem literature za izradu ovoga rada te napraviti zaključak u kojem ću problematizirati pitanje uloge klavirskih i improvizacijskih vještina u realizaciji nastave. Također, iznijet ću svoje stavove o tome kako bi se budući učitelji trebali odnositi prema stjecanju i korištenju navedenih kompetencija i u kojoj bi mjeri trebali primjenjivati kreativnost i improvizaciju u planiranju i realizaciji nastave spomenutih predmeta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)