Pregled bibliografske jedinice broj: 1153711
Feministički protunarativi: kako 'čitati' kulturne prakse u post-socijalističkom prostoru
Feministički protunarativi: kako 'čitati' kulturne prakse u post-socijalističkom prostoru // Od državne umjetnosti do kreativnih industrija: Transformacija rodnih, političkih i religijskih narativa / Zanki, Josip (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo likovnih umjetnika (HDLU), 2015. str. 19-25
CROSBI ID: 1153711 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Feministički protunarativi: kako 'čitati' kulturne prakse u post-socijalističkom prostoru
(Feminist counter-narratives: how to ‘read’ cultural practices in the post-socialist space)
Autori
Kašić, Biljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Od državne umjetnosti do kreativnih industrija: Transformacija rodnih, političkih i religijskih narativa
Urednik/ci
Zanki, Josip
Izdavač
Hrvatsko društvo likovnih umjetnika (HDLU)
Grad
Zagreb
Godina
2015
Raspon stranica
19-25
ISBN
978-953-8098-07-9
Ključne riječi
neoliberalna kapitalistička demokracija, kulturna praksa, protunarativ, post-socijalizam
(neoliberal capitalist democracy, cultural practice, counter-narrative, post-socialism)
Sažetak
Na tragu postavki Marine Gržinić i Anete Stojnić (2014) da rod i seksualnost funkcioniraju kao nove metode mjerljivosti (benchmarks) kojima se danas prosuđuje učinkovitost neoliberalne kapitalističke demokracije, ovaj tekst pokušava mapirati mogućnosti i prepreke feminističkih umjetničkih protunarativa kao načina subverzije i otpora. Jedna od nosivih teza naznačenih u tekstu koju autorica ovjerava na temelju analize kulturnih praksi jest da se diskursi seksualizacije i biopolitike pojavljuju kao konceptualni markeri u istraživanju, napose pristupu kulturnim praksama unutar transdisciplinarnih i transkulturnih umrežavanja. U analizi se posebna pozornost poklanja razlozima feminističkog 'čitanja' kulturnih praksi koju nalaže post-socijalistička situacija. Ključno pitanje koje se tu postavlja nije samo oko čega se zbiva feminističko pozicioniranje kako bi se omogućila resemantizacija suvremenosti s obzirom na „raščaravanje utopijskog imaginarija“ (Kalanj) i nevolje s „lijevom melankolijom“ (Brown) koja je na djelu, već kako i s kojim alatkama istražiti i razumjeti društvene okolnosti u kojima se to zbiva. S jedne strane propituje se odnos između pozicioniranja, subjektivizacije i komodificirajućih financijskih aranžmana kulturnih projekata (Kobolt, Zdravković, Biemann), a s druge zagovara nužnost samolokacije i geopolitike spoznaje (Tlostanova), umjetničkih činova kao performativnih gesti i novih odnosa između umjetnosti i feminističkog aktivizma počevši od političkog queera (Gržinić) do „katafatičkog“ pristupa djelovanju (Milevska).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti, Likovne umjetnosti, Rodni studiji