Pregled bibliografske jedinice broj: 1153697
Socijalna isključenost djece rane i predškolske dobi: konceptualizacija, rizici i model intervencija
Socijalna isključenost djece rane i predškolske dobi: konceptualizacija, rizici i model intervencija // Ljetopis socijalnog rada, 28 (2021), 1; 71-96 doi:10.3935/ljsr.v28i1.388 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1153697 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalna isključenost djece rane i predškolske dobi: konceptualizacija, rizici i model intervencija
(Social exclusion of early and preschool children: conceptualization, risks and intervention model)
Autori
Bouillet, Dejana ; Domović, Vlatka
Izvornik
Ljetopis socijalnog rada (1846-5412) 28
(2021), 1;
71-96
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
socijalna isključenost ; djeca rane i predškolske dobi ; rizici ; model intervencija
(exclusion ; children in early and preschool age ; risks ; model of interventions)
Sažetak
U radu se analizira konstrukt socijalne isključenosti s posebnim naglaskom na djecu. Temelji se na pregledu literature o socijalnoj isključenosti i rizicima socijalne isključenosti. Socijalna isključenost djece u ranoj i predškolskoj dobi definira se kao multidimenzionalni konstrukt koji uključuje ekonomske, socijalne, kulturne, zdravstvene i druge aspekte nepovoljnosti i deprivacije koji pojedinačno ili u kombinaciji mogu imati nepovoljan utjecaj na razvoj djeteta. U skladu s ovom definicijom, analiziraju se rizici koji mogu utjecati na trenutni razvoj, zdravlje i kvalitetu života djece, ali i na njihov život u odrasloj dobi. Analizirani rizici obuhvaćaju karakteristike same djece i njihovih obitelji te karakteristike sustava podrške djetetu i roditeljima. Na temelju analize rizika socijalne isključenosti djece rane i predškolske dobi predložen je model intervencije koji podrazumijeva usku suradnju zdravstvenog sustava, sustava socijalne skrbi i obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2019-04-2011 - Modeli odgovora na odgojno-obrazovne potrebe djece izložene riziku socijalne isključenosti u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (MORENEC) (Bouillet, Dejana, HRZZ - 2019-04) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- DOAJ: Directory of Open Acess Journals
- ERIH plus
- Sociological Abstract
- Cabell's Directories
- Studies on Women and Gender Abstracts
- EBSCO
- HRCAK