Pregled bibliografske jedinice broj: 1153683
Sukob tradicionalne i moderne obitelji u suvremenom hrvatskom dječjem romanu
Sukob tradicionalne i moderne obitelji u suvremenom hrvatskom dječjem romanu, 2021., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 1153683 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sukob tradicionalne i moderne obitelji u suvremenom
hrvatskom dječjem romanu
(The Conflict of Traditional and Modern Family in
Contemporary Croatian Children's novel)
Autori
Iris Mirosavljević
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
12.07
Godina
2021
Stranica
59
Mentor
Armanda Šundov, Lucijana
Ključne riječi
obitelj, tradicionalna obitelj, moderna obitelj, suvremeni hrvatski dječji roman
(family, traditional family, modern family, contemporary Croatian children's novel)
Sažetak
Hrvatski dječji roman dio je svjetske dječje književnosti te neiscrpan izvor istraživanja autora i književnika. Riječ je i o književnoj vrsti koja se ističe brojnim pozitivnim obilježjima te kod mladih čitatelja uživa određenu vrijednost. Cilj rada jest prikazati sliku tradicionalne i moderne obitelji u suvremenom hrvatskom dječjem romanu, s naglaskom na razlike koje su karakteristične za jedan i drugi model obitelji. Obitelj je osnovna društvena struktura koja utječe na razvoj pojedinca već od najranijih dana te zbog toga ima ključnu ulogu u životu svakoga pojedinca. Društvene promjene utjecale su na promjene u modelu obitelji, ali i na vrijednosti i stavove koje obitelj čuva i njeguje. U odabranim naslovima suvremenih hrvatskih dječjih romana istražit će se problematika strukture obitelji, odnosi između pojedinaca te utjecaji obiteljskih događanja na samoga pojedinca, odnosno dijete. Također će se obratiti pažnja na interpretaciju nesvakidašnjih problema s kojima se dijete čitatelj u romanu može susresti, a koji mu mogu biti neshvatljivi ili utjecati na njegovo viđenje obitelji. Dijete, kasnije učenik koji čita, poistovjećuje se s likovima romana, iz njihovih primjera stječe uvid u pozitivne vrijednosti, u njima traži utjehu te na temelju njihovih postupaka stvara sliku kako bi nešto trebalo izgledati. Iz toga razloga važno je promisliti o sadržaju koji je djetetu dostupan, o njegovoj interpretaciji te o djetetovom razumijevanju dječjega romana.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija