Pregled bibliografske jedinice broj: 1153631
Životne zajednice travnjaka
Životne zajednice travnjaka, 2021., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 1153631 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Životne zajednice travnjaka
(Lawn living communities)
Autori
Vartušek, Mihaela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
17.09
Godina
2021
Stranica
73
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Popović, Željko
Ključne riječi
kurikulum za osnovne škole, terenska nastava, travnjak
(primary school curriculum, field teaching, lawn)
Sažetak
Diplomski rad izrađen je iz kolegija Poznavanje biljaka i životinja pod vodstvom mentorice izv. prof. dr. sc. Irelle Bogut i mr. sc. Željko Popović. Prema Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja, travnjaci su staništa koja nastaju i opstaju zahvaljujući čovjeku. Izuzetno bogat biljni i životinjski svijet skladno se nadopunjuju i doprinose životu zajednice. Travnjak je uređena i organizirana zajednica obrasla različitim vrstama trava koje međusobno djeluju jedne na drugu. Mnogi travnjaci se koriste kao pašnjaci ili livade košanice za dobivanje sijena. Zbog velike klimatske i ekološke raznolikosti u Hrvatskoj razlikujemo primorske i kontinentalne travnjake. Neke od biljaka i životinja koje možemo pronaći na kontinentalnim travnjacima su maslačak, ivančica, crvena djetelina, livadna kadulja, vodopija, livadni repak, trputac, pirika, slak, kukci poput pčela, bumbara, leptira, gušteri poput zelembaća. Česte biljke i životinje primorskih travnjaka su primorski krestac, ljekovita kadulja, smilje, buhač, majčina dušica, šmrika, bumbar, pčela, skakavac, rovac, krtica, a spomenut ćemo bogomoljku, primorsku guštericu, poskoka, sokola, cvrčka i jarebicu kamenjarku. Nacionalni kurikulum nastavnog predmeta prirode i društva nastavnu temu travnjak svrstava u koncept A, Organiziranost svijeta oko nas koji istražuje organiziranost biljaka i životinja. Ostvarenje odgojno- obrazovnoga ishoda provodi kroz promatranje staništa, izvanučioničku nastavu te proučava biljni i životinjski svijet koji obitava u njemu. U nastavnom planu i programu za osnovne škole pojam travnjaka spominje se u 4. razredu u nastavnoj temi 8. Travnjak, a u 6. razredu pojam travnjaka pojavljuje se u nastavnoj temi 13. Travnjaci. Jedan od oblika izvanučioničke nastave je terenska nastava koja se izvodi u neposrednoj stvarnosti kako bi se realizirali oni nastavni sadržaji za koje je potrebno neposredno promatranje i tijekom kojega se mogu primjenjivati različite istraživačke metode. Terenska nastava kao oblik nastave u prirodi ima veliku ulogu u suvremenom obrazovanju. Djecu trema motivirati na istraživanje, otkrivanje, stvaranje i timski rad, približiti im primarne izvore znanja kroz upoznavanje prirodnog okoliša i ukazati na važnost zaštite prirode kroz odgojno-obrazovne aktivnosti izvan škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek