Pregled bibliografske jedinice broj: 1153594
VISOKOŠKOLSKE INSTITUCIJE KAO ČIMBENICI POTICANJA I RAZVOJA PODUZETNIŠTVA
VISOKOŠKOLSKE INSTITUCIJE KAO ČIMBENICI POTICANJA I RAZVOJA PODUZETNIŠTVA, 2021., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet Osijek, Osijek
CROSBI ID: 1153594 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
VISOKOŠKOLSKE INSTITUCIJE KAO ČIMBENICI POTICANJA I
RAZVOJA PODUZETNIŠTVA
(HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS AS FACTORS OF
ENCOURAGEMENT AND DEVELOPMENT OF ENTREPRENEURSHIP)
Autori
Ribić, Damir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet Osijek
Mjesto
Osijek
Datum
09.04
Godina
2021
Stranica
227
Mentor
Požega, Željko ; Oberman Peterka, Sunčica
Ključne riječi
obrazovanje za poduzetništvo, visokoobrazovne institucije, poticanje poduzetništva
(entrepreneurial education, higher education institutions, encouragement of entrepreneurship)
Sažetak
Bez obzira na činjenicu da u novije vrijeme znanja i vještine iz STEM područja dobivaju na značaju, iz fokusa stručne i opće javnosti nikako se ne smiju izostavljati menadžerska znanja, bez kojih nema stabilnog i održivog rasta poduzeća i gospodarstva. U navedena znanja posebice se mogu ubrojiti one spoznaje i vještine temeljene na kompleksnom rješavanju problema, kreativnosti, empatiji, kritičkom razmišljanju te međuljudskoj kooperativnosti koje će zasigurno postati, mada to i već jesu, ključne za poslove budućnosti. Značajan dio odgovornosti i tereta svakako mora podnijeti i obrazovni sustav čija je zadaća u bliskoj budućnosti na tržište rada dovesti sposobne ljude koji su spremni na suvremene poslovne izazove. Institucije obrazovnog sustava svoje programe, tehnike poučavanja i ishode učenja nužno moraju prilagoditi tržišnim potrebama, u protivnom će postojanje obrazovnih institucija koje to ne učine postati besmisleno. Od obrazovnih institucija koje svoje programe usmjeravaju na educiranje budućih poduzetnika zahtijeva se više praktične nastave i stručne prakse kako bi se što češće simulirale stvarne poslovne situacije te kako bi se studente naučilo reagirati na ispravan način kako to poslovna situacija zahtijeva. Od obrazovnih institucija čiji primarni cilj nije stvaranje budućih poduzetnika, očekuje se da barem u dijelove svojih programa integriraju poduzetničku edukaciju i nauče polaznike o osobnoj odgovornosti za vlastiti život i karijeru, odnosno da ih nauče biti poduzetnima. Uz permanentni i aktualni tehnološki napredak veliki broj zanimanja danas još ni ne postoji, međutim, bez obzira na tehnološki napredak, ljudi jesu i uvijek će biti najvažnija karika. Obrazovanje mora težiti što kvalitetnijim pristupima poučavanju mladih ljudi koji će im omogućiti da se na inovativan način koriste svim raspoloživim znanjima te ih naučiti kako se s pomoću velikog broja informacija, poučeni osobnim iskustvom, ali i iskustvima drugih, na najbolji mogući način prilagoditi učestalim promjenama uvjeta u kojima žive i djeluju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište u Virovitici