Pregled bibliografske jedinice broj: 1153563
Mediteran kao poticaj kreativnosti učenika u nastavi matematike
Mediteran kao poticaj kreativnosti učenika u nastavi matematike // Knjižica sažetaka: Mediteran kao identitetska odrednica: jezik, književnost, kultura i novi mediji / Brešan Ančić, T. ; Lasić, J. (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2021. str. 38-39 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1153563 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mediteran kao poticaj kreativnosti učenika u nastavi
matematike
(Mediterranean as a stimulus for students' creativity
in mathematics teaching)
Autori
Jukić, Tonća ; Gotovac, Branka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Knjižica sažetaka: Mediteran kao identitetska odrednica: jezik, književnost, kultura i novi mediji
/ Brešan Ančić, T. ; Lasić, J. - Split : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2021, 38-39
ISBN
978-953-352-073-5
Skup
Međunarodni znanstveni skup Mediteran kao identitetska odrednica: jezik, književnost, kultura i novi mediji
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 22.10.2021. - 23.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
cjelovita ličnost, kreativni kurikul, matematički zadaci, mediteranska kultura, nastava
(personality, creative curriculum, mathematical problems, Mediterranean culture, teaching)
Sažetak
Danas se kreativnost uvriježeno smatra pojedinčevom sposobnosti stvaranja novih vrijednih ideja i neizostavnim čimbenikom u odgojno- obrazovnom procesu. Razvoj je kreativnosti pretpostavka osposobljavanja pojedinca za neizvjesnu budućnost i zato je kreativnost u nastavi važno postaviti kao cilj. Želimo li poticati kreativnost u nastavi, potrebno je s učenicima sukreirati kreativni kurikul te, između ostaloga, poticati divergentno mišljenje, uočavanje i rješavanje problema, pojedinčevu intrinzičnu motivaciju, njegovo samoizražavanje, samostalnost i samopouzdanje, znatiželju, zaigranost, maštu, sklonost propitkivanju te otvorenost za nova iskustva. Praksa, pak, pokazuje da se kreativnost još uvijek nedovoljno potiče u nastavi, a posebice u nastavi matematike u kojoj se od učenika češće traže konvergentno mišljenje i rješavanje unaprijed postavljenih problema uz primjenu optimalnog postupka dolaska do rješenja, a rjeđe divergentno mišljenje te uočavanje i postavljanje problema koji omogućuju višestruke načine njihova rješavanja. Imajući na umu navedeno, a posebice imajući na umu da je uvažavanje učenikovih predznanja, interesa i iskustava veoma važno za ostvarenje kvalitetnog procesa učenja i poučavanja, u radu se daju prijedlozi kako se na učenicima bliskoj temi Mediterana u nastavi matematike mogu potaknuti njihova kreativnost i cjelovit razvoj. Na temelju pregleda literature o kreativnosti u odgojno- obrazovnom procesu, a s naglaskom na poticanje kreativnosti u nastavi matematike, argumentiraju se dobrobiti koje mediteranska kultura može imati u stvaranju ozračja povoljnog za razvoj učeničke kreativnosti. Ujedno, ilustrira se kako uočavanje specifičnosti Mediterana i njegovo povezivanje s matematikom učenikovim osmišljavanjem kreativnih matematičkih zadataka o mediteranskoj kulturi može učeniku omogućiti primjenu matematičkih znanja u novom kontekstu i postizanje najviših razina razvoja njegove ličnosti. Radom se želi uputiti na potrebu osvješćivanja važnosti kreativnosti za cjelovit razvoj pojedinca i ostvarivanja kreativnog kurikula kojim će se u nastavnom procesu sustavno poticati kreativnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-FFST-INST-2020-18 - Pedagogija, sport i kreativnost (Jukić, Tonća, VLASTITA-SREDSTVA - Institucijski projekt) ( CroRIS)
Ustanove:
Kemijsko-tehnološki fakultet, Split,
Filozofski fakultet u Splitu