Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1153334

PROCJENA DOBIVENIH KNJIŽNIČARSKIH KOMPETENCIJA ZAVRŠENIH STUDENATA INFORMACIJSKIH ZNANOSTI U HRVATSKOJ


Dragija Ivanović, Martina; Badurina, Boris
PROCJENA DOBIVENIH KNJIŽNIČARSKIH KOMPETENCIJA ZAVRŠENIH STUDENATA INFORMACIJSKIH ZNANOSTI U HRVATSKOJ // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 63 (2020), 1-2; 703-746 doi:10.30754/vbh.63.1-2.779 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1153334 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
PROCJENA DOBIVENIH KNJIŽNIČARSKIH KOMPETENCIJA ZAVRŠENIH STUDENATA INFORMACIJSKIH ZNANOSTI U HRVATSKOJ
(ASSESSMENT OF ACQUIRED LIBRARY COMPETENCES FROM THE PERSPECTIVE OF LIS ALUMNI IN CROATIA)

Autori
Dragija Ivanović, Martina ; Badurina, Boris

Izvornik
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (0507-1925) 63 (2020), 1-2; 703-746

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
knjižničarstvo, kompetencije, informacijske znanosti, ishodi učenja
(librarianship, competencies, information sciences, learning outcomes)

Sažetak
Cilj. Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati u kojoj mjeri studiji informacijskih znanosti / knjižničarstva pripremaju studente za buduće poslove u knjižnicama, odnosno u kojoj mjeri studijski programi, iz perspektive bivših studenata, osiguravaju potrebne kompetencije. To su ujedno i glavna istraživačka pitanja, a pretpostavka od koje se kre-nulo jest da studiji osiguravaju kompetencije potrebne za knjižničarske poslove, odno-sno da ispitanici percipiraju kompetencije koje su dobili na studiju kao odgovarajuće za posao koji obavljaju.Metodologija. Istraživanje je provedeno metodom ankete. Za potrebe istraživanja pripremljen je mrežni anketni upitnik podijeljen u skupine pitanja: sociodemografski podaci ; motivi upisa na studij informacijskih znanosti/knjižničarstva ; podaci o zapo- 704Vjesnik bibliotekara Hrvatske 63, 1-2(2020), 703-746slenju ; procjena kompetencija stečenih na studiju ; alumni-mreža ; studentska praksa ; članstvo i aktivnost u stručnim udruženjima. Upitnik je distribuiran alumni-klubovima, odnosno putem osobnih poznanstava bivših studenata.Rezultati. Rezultati istraživanja ukazuju da je ukupna procjena dobivenih kompe-tencija ispitanika na studijima informacijskih znanosti/knjižničarstva relativno niska. Pojedine stavke, poput prakse, ocijenjene su i negativno, što ukazuje na nezadovoljstvo pojedinim aspektima studija. S druge strane motivi upisa studenata na studije informa-cijskih znanosti/knjižničarstva većinom su pozitivni u smislu da su uglavnom upisivali studij u području kojim se žele baviti. Također zadovoljstvo poslom relativno je visoko.Ograničenja. Rezultati istraživanja ukazuju na raskorak između ishoda učenja i kompetencija koje se očekuju da će ih studenti imati završetkom studija i percepcije studenata o razini dobivenih kompetencija. No istraživanjem nije obuhvaćen aspekt is-pitanikovih očekivanja. Osim toga provedeno istraživanje nije uzelo u obzir uspješnost studenata tijekom studija, što može biti dodatni čimbenik u stvaranju raskoraka.Originalnost. Provedeno istraživanje ukazuje na potencijalni problem u pojedinim segmentima studijskih programa studija informacijskih znanosti/knjižničarstva obuhva- ćenih istraživanjem. Rezultati mogu poslužiti za eliminaciju uočenih problema

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi www.hkdrustvo.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Dragija Ivanović, Martina; Badurina, Boris
PROCJENA DOBIVENIH KNJIŽNIČARSKIH KOMPETENCIJA ZAVRŠENIH STUDENATA INFORMACIJSKIH ZNANOSTI U HRVATSKOJ // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 63 (2020), 1-2; 703-746 doi:10.30754/vbh.63.1-2.779 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Dragija Ivanović, M. & Badurina, B. (2020) PROCJENA DOBIVENIH KNJIŽNIČARSKIH KOMPETENCIJA ZAVRŠENIH STUDENATA INFORMACIJSKIH ZNANOSTI U HRVATSKOJ. Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 63 (1-2), 703-746 doi:10.30754/vbh.63.1-2.779.
@article{article, author = {Dragija Ivanovi\'{c}, Martina and Badurina, Boris}, year = {2020}, pages = {703-746}, DOI = {10.30754/vbh.63.1-2.779}, keywords = {knji\v{z}ni\v{c}arstvo, kompetencije, informacijske znanosti, ishodi u\v{c}enja}, journal = {Vjesnik bibliotekara Hrvatske}, doi = {10.30754/vbh.63.1-2.779}, volume = {63}, number = {1-2}, issn = {0507-1925}, title = {PROCJENA DOBIVENIH KNJI\v{Z}NI\v{C}ARSKIH KOMPETENCIJA ZAVR\v{S}ENIH STUDENATA INFORMACIJSKIH ZNANOSTI U HRVATSKOJ}, keyword = {knji\v{z}ni\v{c}arstvo, kompetencije, informacijske znanosti, ishodi u\v{c}enja} }
@article{article, author = {Dragija Ivanovi\'{c}, Martina and Badurina, Boris}, year = {2020}, pages = {703-746}, DOI = {10.30754/vbh.63.1-2.779}, keywords = {librarianship, competencies, information sciences, learning outcomes}, journal = {Vjesnik bibliotekara Hrvatske}, doi = {10.30754/vbh.63.1-2.779}, volume = {63}, number = {1-2}, issn = {0507-1925}, title = {ASSESSMENT OF ACQUIRED LIBRARY COMPETENCES FROM THE PERSPECTIVE OF LIS ALUMNI IN CROATIA}, keyword = {librarianship, competencies, information sciences, learning outcomes} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font