Pregled bibliografske jedinice broj: 1153334
PROCJENA DOBIVENIH KNJIŽNIČARSKIH KOMPETENCIJA ZAVRŠENIH STUDENATA INFORMACIJSKIH ZNANOSTI U HRVATSKOJ
PROCJENA DOBIVENIH KNJIŽNIČARSKIH KOMPETENCIJA ZAVRŠENIH STUDENATA INFORMACIJSKIH ZNANOSTI U HRVATSKOJ // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 63 (2020), 1-2; 703-746 doi:10.30754/vbh.63.1-2.779 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1153334 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PROCJENA DOBIVENIH KNJIŽNIČARSKIH KOMPETENCIJA
ZAVRŠENIH STUDENATA INFORMACIJSKIH ZNANOSTI U
HRVATSKOJ
(ASSESSMENT OF ACQUIRED LIBRARY COMPETENCES FROM THE
PERSPECTIVE OF LIS ALUMNI IN CROATIA)
Autori
Dragija Ivanović, Martina ; Badurina, Boris
Izvornik
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (0507-1925) 63
(2020), 1-2;
703-746
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
knjižničarstvo, kompetencije, informacijske znanosti, ishodi učenja
(librarianship, competencies, information sciences, learning outcomes)
Sažetak
Cilj. Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati u kojoj mjeri studiji informacijskih znanosti / knjižničarstva pripremaju studente za buduće poslove u knjižnicama, odnosno u kojoj mjeri studijski programi, iz perspektive bivših studenata, osiguravaju potrebne kompetencije. To su ujedno i glavna istraživačka pitanja, a pretpostavka od koje se kre-nulo jest da studiji osiguravaju kompetencije potrebne za knjižničarske poslove, odno-sno da ispitanici percipiraju kompetencije koje su dobili na studiju kao odgovarajuće za posao koji obavljaju.Metodologija. Istraživanje je provedeno metodom ankete. Za potrebe istraživanja pripremljen je mrežni anketni upitnik podijeljen u skupine pitanja: sociodemografski podaci ; motivi upisa na studij informacijskih znanosti/knjižničarstva ; podaci o zapo- 704Vjesnik bibliotekara Hrvatske 63, 1-2(2020), 703-746slenju ; procjena kompetencija stečenih na studiju ; alumni-mreža ; studentska praksa ; članstvo i aktivnost u stručnim udruženjima. Upitnik je distribuiran alumni-klubovima, odnosno putem osobnih poznanstava bivših studenata.Rezultati. Rezultati istraživanja ukazuju da je ukupna procjena dobivenih kompe-tencija ispitanika na studijima informacijskih znanosti/knjižničarstva relativno niska. Pojedine stavke, poput prakse, ocijenjene su i negativno, što ukazuje na nezadovoljstvo pojedinim aspektima studija. S druge strane motivi upisa studenata na studije informa-cijskih znanosti/knjižničarstva većinom su pozitivni u smislu da su uglavnom upisivali studij u području kojim se žele baviti. Također zadovoljstvo poslom relativno je visoko.Ograničenja. Rezultati istraživanja ukazuju na raskorak između ishoda učenja i kompetencija koje se očekuju da će ih studenti imati završetkom studija i percepcije studenata o razini dobivenih kompetencija. No istraživanjem nije obuhvaćen aspekt is-pitanikovih očekivanja. Osim toga provedeno istraživanje nije uzelo u obzir uspješnost studenata tijekom studija, što može biti dodatni čimbenik u stvaranju raskoraka.Originalnost. Provedeno istraživanje ukazuje na potencijalni problem u pojedinim segmentima studijskih programa studija informacijskih znanosti/knjižničarstva obuhva- ćenih istraživanjem. Rezultati mogu poslužiti za eliminaciju uočenih problema
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus