Pregled bibliografske jedinice broj: 1153310
Od vizualizacije do eliminacije miskoncepata
Od vizualizacije do eliminacije miskoncepata // Život i škola: časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXIV (2018), 1; 187-195 doi:10.32903/zs.64.1.14 (recenziran, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1153310 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Od vizualizacije do eliminacije miskoncepata
(From visualisation to elimination of misconceptions)
Autori
Smerdel, Snježana
Izvornik
Život i škola: časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) LXIV
(2018), 1;
187-195
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
animacije ; dinamička vizualizacija ; kemijsko obrazovanje ; mentalni modeli ; miskoncepti ; simulacije
(animations ; dynamic visualisation ; chemistry education ; mental models ; misconceptions ; simulations)
Sažetak
Istraživanja na području kemijskog obrazovanja pokazala su da učenici ulaze u učionice s unaprijed stvorenim predodžbama o prirodi, različitim od onih koje nudi postojeća znanstvena teorija i praksa. Nastavnici žele da učenici shvate relevantnost kemije za njihov svakodnevni život, ali mnogo je primjera nastavnih situacija bez praktičnog iskustva. Modernu kemiju karakterizira učenje i razmišljanje koje se odvija u stalnom prijelazu između makroskopske, submikroskopske i simboličke razine prikaza. Kada učenici ne mogu povezati sve tri razine, znanje im je fragmentirano i mnoge koncepte vjerojatno su naučili samo na činjeničnoj razini. Submikroskopska interpretacija na razini škole teško se može dostići promatranjem i eksperimentalnim učenjem, ali razvojem moderne informacijske tehnologije upravo animirana vizualizacija postaje moćni alat za poučavanje i učenje kemije. Prikladno odabrani i primijenjeni dinamički vizualni prikazi poput animacija i simulacija pomažu učenicima vizualizirati procese i poboljšati konceptualno razumijevanje kako bi mogli izgraditi znanstveno prihvatljive mentalne modele tvari i reakcija na submikroskopskoj razini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split
Profili:
Snježana Smerdel
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY, New York, USA
- Education Research Complete
- EBSCO Publishing, Editoral Department, Massachusetts, USA
- Emerald Management Reviews database, United Kingdom
- Ulrich Serials Analysis System, USA