Pregled bibliografske jedinice broj: 1153235
Vrijednost podučavanja usporednog ustavnog prava za razvoj kompetencija suvremenih pravnika
Vrijednost podučavanja usporednog ustavnog prava za razvoj kompetencija suvremenih pravnika // Unaprjeđenje kvalitete studiranja na pravnim fakultetima u Hrvatskoj. Zbornik koautorskih radova nastavnika i studenata sa znanstvene konferencije / Belanić, Loris ; Dobrić Jambrović, Dana (ur.).
Rijeka: Pravni fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2021. str. 237-250
CROSBI ID: 1153235 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrijednost podučavanja usporednog ustavnog prava za
razvoj kompetencija suvremenih pravnika
(The value of teaching comparative constitutional
law in developing competencies of contemporary law
graduates)
Autori
Miloš, Matija ; Brajković, Luka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Unaprjeđenje kvalitete studiranja na pravnim fakultetima u Hrvatskoj. Zbornik koautorskih radova nastavnika i studenata sa znanstvene konferencije
Urednik/ci
Belanić, Loris ; Dobrić Jambrović, Dana
Izdavač
Pravni fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2021
Raspon stranica
237-250
ISBN
978-953-8034-36-7
Ključne riječi
usporedno ustavno pravo, pravničke kompetencije, pravno obrazovanje
(comparative constitutional law, competencies in law, legal education)
Sažetak
Iako se pravo tradicionalno razumije kao dominantno nacionalna disciplina, suvremeni se pravnici sve češće moraju snalaziti u kontekstima koji ne obuhvaćaju nužno samo norme države u kojoj su ostvarili svoje profesionalno obrazovanje. U tom se svjetlu nameće i problem osposobljavanja budućih pravnika za razumijevanje stranog prava i komuniciranja s profesionalcima koji su uključeni u njegovo stvaranje i primjenu. Svrha je ovog rada istražiti ima li usporedno ustavno pravo svoje mjesto u tom pothvatu. U literaturi je ta disciplina već bila predmetom brojnih kritika i mjestom nastanka različitih metodoloških inovacija. Bez pretenzija iscrpnog prikazivanja svih tih složenosti usporednog ustavnog prava, u ovom se radu prvo prikazuju njegova središnja obilježja te se tvrdi da je središnje sporno mjesto discipline izgradnja instrumenata kritičke refleksivnosti kod istraživača. Zatim se pitamo kako bi se u hrvatskom kontekstu moglo dizajnirati obrazovno iskustvo koje bi potenciralo tu kvalitetu. U tom je svjetlu zaključak rada da tek predstoji kvalitetnije iskorištavanje usporednog ustavnog prava za razvoj metakognitivnih sposobnosti pravnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pravo
POVEZANOST RADA
Projekti:
EK-ESF-UP.03.1.1.03.0044 - Providentia Studiorum Iuris - Unaprjeđenje kvalitete studiranja na pravnim fakultetima u Hrvatskoj (Đerđa, Dario; Matić Matešković, Ines; Đanić Čeko, Ana, EK ) ( CroRIS)
Ustanove:
Pravni fakultet, Rijeka